onsdag 23 december 2009

Hej vad det går

Sent igårkväll fick jag veta att vi får USA-främmande den andra januari. Sambon trodde han hade berättat det för mig?! Han hade sagt att hans brorsbarn kanske skulle komma och hälsa på någon gång i januari. Men att det var bestämt datum hade han glömt och berätta. Att jag ville vara mentalt förberedd hade han inte tänkt på.

Nu har vi hunnit med att lösa lite praktiska detaljer. De ska bo hos en kusin och äta de flesta målen hos oss. Kusinen, dvs sambons äldsta son, jobbar mest hela tiden. Han var inte heller så förberedd på när de skulle komma. Jag ska väl inte skylla allt på sambons bristande information. USA-ungdomarna har själva brustit i infon.

Det ska bli kul att träffa dem eftersom den biten hos sambon har varit som ett vitt fält för mig. Bägge hans föräldrar var ju borta när vi möttes, den äldsta brodern hade dött några år tidigare och mellanbrodern bor i USA sedan många år. Vi har en stående inbjudan dit, men då är det ju det här med pengar. Men någon gång ska vi väl förhoppningsvis få en möjlighet att åka över. Därför är det kul att tillsvidare få träffa brorsbarnen.

2 kommentarer:

Smycka sa...

Allt går ju att lösa! Frågan är bara hur! *hihi* Himlar roligt att de kommer i alla fall.

Kramkram =o)

Cicki sa...

Smycka: Visst ska det bli kul. Skulle hemskt gärna kunna få åka över själv någon gång och se hur de har det.