onsdag 29 juli 2009

Invadderad

Jag har inte stavat fel i rubriken utan jag känner mig "invadderad" av vadd och lapptäcke. Detta täcke verkar ha tagit över mitt liv. Jag tänker, känner och syr lapptäcke. Fast fort går det inte. Igår sydde jag första quiltsömmen. Jag trodde jag var smart när jag sydde först från det ena hållet till mitten och sedan från det andra hållet. Det visade sig ha blivit ett stort veck i mitten på baksidan. Fodret hade tryckts med och klumpat ihop sig. Igår hann jag inte göra mer eftersom vi skulle träffa våra vänner. Vi kom hem sent så det blev inget gjort då heller. Idag har jag sprättat upp den ena sömmen och klarade mig tack och lov med det. Jag fick nåla om stora delar där det stretade vilket jag inte märkt. Jag misstänker att jag får nåla om och justera bitvis eftersom quiltningen växer fram.

Nu har jag även sytt om den uppsprättade sömmen och det blev bra. Gissa om jag är sugen på att fortsätta. Men det finns annat att göra. Jag ska packa några sydda saker och posta dem. Ska samtidigt passa på att gå en promenad i finvädret. Jag håller även på att damma Billyn i vardagsrummet. Den har en hörnhylla som är full med alla mina samlade glassaker. De måste diskas för att bli fina så det tar sin lilla tid. Nu börjar jag närma mig slutet, men några hyllor är kvar att ta. Det får bli idag och imorgon. Jag måste planera så här och vara sträng med mig själv för annars fastnar jag vid symaskinen och ingenting annat blir gjort.

2 kommentarer:

Lena/Sygalen sa...

Ser med spänning fram emot att se det färdiga resultatet....:)
Jag har fastnat i syrummet de senaste dagarna....resultaten ligger på min blogg....:)
Kram Lena

Cicki sa...

Det kommer bild så småningom. Jag ska kila in och titta hos dig.

Mönstret jag köpte av dig var jättefint. Det ska bli små möss sydda så småningom....:-)