söndag 16 januari 2011

Mina nattliga bekymmer

Jag brukar ha världens knäppaste drömmar. En av dem drömde jag inatt.

I drömmen var jag gravid. Jag var fortfarande 61 år, så det var ett mindre mirakel att det skulle komma smått till huset. Mitt stora problem var inte själva graviditeten utan vart skulle den lilla sova? Jag frågade Madde om jag fick låna Melinas gamla vagga. Nej, det fick jag inte. Eftersom det var Melinas mormor som köpt den vågade inte Madde låna ut den till mig. Med risk för att bli ovän med sin mamma, som inte är speciellt förtjust i min existens. Varken i dröm eller verklighet.

Så jag började leta hemma och fundera över vad jag kunde använda. Jag kom fram till att vi skulle åka runt på loppisar för att få tag på en gammal tvättkorg. En sådan där spånkorg som jag och mina syskon tillbringade våra första månader i. Ifall vi inte skulle hitta någon sådan, så tänkte jag att jag kan ju alltid bädda ner det lilla livet i den gamla badbaljan.

Sedan vaknade jag och insåg att jag var inte gravid, tack och lov!

6 kommentarer:

Mångmamma sa...

*fniss* Du får gärna låna både mangelkorg och spjälsäng av mig - om det skulle bli aktuellt!

Cicki sa...

Mångmamma: Tack det var ju snäll, fast jag hoppas verkligen inte att jag ska behöva hamna i den situationen......:-)

Anonym sa...

Hihi .... vilken skräck eller hur? Jag har liknande dröm ibland. Och jag försöker alltid intala mig, men snälla det går ju inte längre. Tanter blir inte gravid längre. Men vad jobbig! Eller hur?

Cicki sa...

Ela: Precis, nu är det vår tur att bara ägna oss åt oss själva. Inga nattvak och barnskrik. Det är skönt att tanter inte kan bli gravida....:-)

Le Loup sa...

Jag ler här, vilken dröm! Skönt att inte bara jag har knäppa drömmar, härom natten drömde jag en mardröm om Kalle Anka och familj. De var bra mycket elakare än man kan tro. Vaknade helt kallsvettig och undrade så smått vad det var för fel på mig. Speciellt Joakim Von Anka var en riktigt ruggig typ.

Cicki sa...

Shirouz: Vilken mardröm.....:-)