söndag 17 oktober 2010

Vad göra?

Ibland undrar jag om det är något fel på mig. Att jag är syberoende, eller något sånt. Fem sömmar om dagen håller doktorn borta, typ.

Ofta när jag har beställningar eller andra syprojekt, så är det en massa måsten som tycker upp i mitt huvud som pockar på min uppmärksamhet. Då brukar jag tänka att det får jag ta itu med när jag sytt det här klart. Idag sitter jag nu och har bara en pytteliten beställning som jag gör snabbt undan. Alltså hade jag tänkt ägna den här söndagen åt en del måsten. Och så blir jag helt handlingsförlamad! Ungefär som den där känslan man hade när man var småbarnsförälder och fick en barnfri dag. Då visste man inte vad man skulle hitta på, för det var en sådan ovan känsla. Så känner jag det just nu. Samtidigt som att jag vet att när kvällen kommer så kommer jag att påminnas av saker som jag borde ha gjort.

Jag tror jag går och drar täcket över huvudet, eventuellt tillsammans med Kay Scarpetta och hennes team.

10 kommentarer:

Ruta Ett sa...

Att vara syberoende är inte ett fel - det är en tillgång!

Cicki sa...

Ruta ett: OK, det är bra att veta.....:-)

Bloggblad sa...

Jag känner igen det, även om jag bytt ut symaskinen numera mot datorn. Men skapandets härliga känsla är densamma.

Jag känner också igen det där när den lediga tiden ska räcka till så mycket att inget blir gjort.

Cicki sa...

Bloggblad: Vad skönt att höra att jag inte är ensam. Jag har i alla fall fått undan några måsten, lite pappershantering. Och så har sovit en stund. Nu håller jag på att rota fram tyg till en väska som jag faktiskt ska sy åt mig själv, för en gångs skull.

Junebacken! sa...

I fredags em åkte jag på syhelg och kom hem idag på em. Vi har sytt, sytt, sytt och sytt. Från tidig morgon till nästan mitt i natten. Så imorse vid frukosten kom jag på mig med att längta till symaskinen...
Så, du behöver INTE känna dig ensam om ditt beroende. =)
Kram på dig!!

Christina sa...

Oj oj oj, det där känner jag också igen ;-)

Ordverifieringen blev cooked - vad menas?

Cicki sa...

June: En sådan helg skulle jag också vilja ha. Det är skönt att vi är ett gäng sygalningar....:-)

Christina: Jag hade också en rolig ov när jag var in hos dig men jag glömde skriva ner det och nu har jag ju naturligtvis glömt vad det var. Skönt att det inte stod "rökt" i alla fall för då har man ju bara fått lämnat in....:-)

Maja sa...

Vad skönt att höra att fler känner som jag!

KB sa...

Jag är nog mer stickberoende just nu, det gillar Alfonzo. Håller på med ceriseröd jumper med beige/silvriga ränder till största A:et. Den blir tjusig. Har ärmar kvar och den ska helst vara klar till den 26:e... Och det tror jag att den blir. Ska väl erkänna att det drar lite i synerven också...

KB

Cicki sa...

Maja: Vi verkar vara en hel hög som känner likadant....:-)

KB: Jag har en halv strumpa liggandes som borde blivit klar förra vintern. Få se om jag får tag i det nu. Fingrarna vill inte riktigt. Jag har börjat få så ont i vissa fingerleder.