söndag 26 september 2010

Jag ska överleva

Ikväll på The Seventies intervjuade de Gloria Gaynor. Naturligtvis spelades hennes största hit. Undrar hur många som denna låt har hjälp och stöttat. Mig hjälpte den i många år före skilsmässan. Den fick mig att tro att jag någon gång skulle våga ta det stora steget och överleva. Naturligtvis hjälpte den mig även åren efter det stora klivet. Idag vet jag att jag överlevde. Men jag kommer alltid att känna den där speciella känslan när jag hör låten. Den som hjälpte mig att överleva.

4 kommentarer:

KB sa...

Mig påminner låten om ett matteprov! Medan jag körde in till skolan spelades just I will survive på radion, och jag överlevde sannerligen, jag hade ALLA RÄTT på provet, vilket aldrig förut hänt. OCH, resultatet blev också att jag tyckte/tycker att matte är så himla kul, fortfarande! Ännu roligare är att mitt lilla N är en riktigt "fena" på matte, jag har gjort mitt bästa för att uppmuntra honom. Tänk vad en låttext kan påverka.

KB

Cicki sa...

KB: Matteprov är det sista jag skulle sätta i samband med I will survive.....:-) Fast jag tycker också matte i kul. Det var bl a därför det blev en ekonomiutbildning när jag gick på KomVux.

Kesu sa...

Haha! Jag läste din rubrik och kopplade direkt rätt. Såg också programmet i går. Det är ju bara en sån fantastisk peppinglåt. Fortfarande får jag rysningar när jag hör den och vill bara sjunga med. Högt!

Cicki sa...

Kesu: Jag får också samma känsla. Det är något speciellt med den låten.....:-)