fredag 12 februari 2010

Trötter gnäller lite

Idag är en sån där dag när man vill bara krypa in under täcket och slippa omvärlden. Jag är trött som en gnu och har världens huvudvärk. Jag vet inte varför. Har sovit många timmar men har haft en urusel sömnkvalitet så jag har varit uppe och skuttat (läs: trevat mig fram) en gång i timmen. Förmodligen är det det som påverkar hur jag mår idag.

Dess värre måste vi iväg till Willys och handla. Det börjar gapa tomt både här och där. Idag längtar jag mer än någonsin efter en nyreparerad bil.

Så nu har jag fått gnälla lite. Inte känns det bättre för det. Kanske känns det bättre om jag får lite kramar och tyckasyndom-kommentarer.....:-)

15 kommentarer:

Mångmamma sa...

Som beställt; Kram och TyckSyndOm kommer här.
Krya på dig och må din kommande nattsömn bliva god!
;)

Cina sa...

Sådana dagar är inte kul! Inte kul alls! Men, här kommer varm fredagskram och tycka-synd-om-håll-om-kram! Hoppas er handlingstur blir bra ändå!

Ruta Ett sa...

...och här kommer mer tyck-synd...
skön helg önskar jag dig

Cicki sa...

Mångmamma: Tack så mycket. Det känns genast lite bättre....:-)

Cina: Jag var så trött så det känns som jag gick i gungfly och dimma. Tack för kramar och tyckasyndom. Nu har vi handlat och det gick ovanligt bra med timen av bussar och sånt. Sitter nu med en kopp kaffe här och tar igen mig.

Ruta Ett: Tackar. Får väl återgälda det till sig för allt trassel som nya året burit med sig för dig. Ha en skön helg du också.

Moster Ma sa...

Så blev det helg ändå med kylskåpet omladdat. Behöva flera muntra tilrop så kommer de här!

Anonym sa...

KRAM!!! Såna där dagar är ju totalt värdelösa och meningslösa, men tyvärr kommer de ju ibland och det är bara att genomlida dem... bläh. Hoppas det blir en bättre dag imorgon!!!

Camilla sa...

Åhhh, tycker synd om...

Men nu är det fradagskväll så njut av helgen och ta det lugnt.

Cicki sa...

Moster: Det blev italiensk plockmat med vitlöksbröd och ett glas rött. Nu mår jag som en prinsessa....:-)

Annika: Det känns redan bättre. Jag fick också godis....:-)

Camilla. Tackar. Ska njuta av helgen. Lovar.

Le Loup sa...

Jag ser att det bättrade sig framemot kvällen, min tyckasyndom-kommentar får du väl ta fram nästa gång det blir uschligt, sköt om dig och ha det gott :)

Cicki sa...

Shirouz: Tack, jag sparar den och tar fram någon annan dag när den behövs....:-)

Biggan999 Svart och vitt sa...

Det är något i luften, en förbannelse, här är det ömma och svullna leder, vistades mest under täcket igår.
Det är synd om fibrotanterna, med dessa väderombyten

Cicki sa...

Biggan: Jag har klarat mig rätt bra i vinter men nu har det varit skit några veckor. Mina knän ska vi inte prata om. De har hälsat hem, för tillfället.

Kesu sa...

Jag tyckte synd om dig ända tills jag läste att det blev italiensk plockmat och rött vin. Hehe! Skojar bara! Ibland känner man sig nertryckt i skorna och då hjälper det faktiskt att få klaga lite och släppa känslan ur systemet. Det tycker i alla fall jag. Gnölar jag inte ältar jag det mycket längre än om jag får hållas en kort stund.

Alltså: även mina sympatirop har du :)

Cicki sa...

Kesu: Jag spar ditt "tycka synd om" till någon annan dag när jag behöver det....:-)

Kesu sa...

Vilken utmärkt idé! Det betyder dock inte att jag inte kan tycka synd om dig fler gånger ;)