måndag 9 november 2009

Dagen efter Fars dag

Vad mysigt vi hade det igår med pappa på besök. Han kom vid elvatiden och ville ha elvakaffe.....:-) Han hade ju aldrig varit här så det var ett förevisande av lägenhet och vacker utsikt. För det har vi.

Medan vi pratade så fixade jag maten. Det blev Kreolskans söndagsgryta. Den är så himla god och perfekt att ha som bjudmat. Jag hade även gjort en kladdkaka som vi skulle ta till eftermiddagskaffet. Pappa är en gottegris så det föll i god jord när han fick veta det.

Efter maten fick vi ut han på en kort promenad i området. Den fick bli kort för han hade inte käppen med sig. Men han har gått upp så mycket i vikt under detta halvår han varit ensam. Han säger själv att han tröstäter mycket godis och kaffebröd.

Vid fyratiden gav han sig iväg hem igen. Han ville åka innan det blev mörkt. Han har ju en och en halvtimmes körväg härifrån. Han ringde när han kom hem och tyckte det varit jobbigt att köra för det hade varit så mycket trafik. Tänk att min pappa som arbetat som resande försäljare och kunde köra hundra mil på en dag skulle tycka att tio mil är en jobbig körsträcka. Så är det att bli gammal.

Nu laddar vi för barndop på lördag.

12 kommentarer:

Mie sa...

Ja det måste vara jobbigt att se att föräldrarna blir gamla och skröpliga... Men din pappa kommer säkert att leva länge på den dagen:)

Cicki sa...

Mie: Fast jag tycker han är rätt pigg för att vara 78. Visst är det lite skruttigt här och där men så är ju jag också. Skruttig lite här och där, alltså.....:-)

engelsson sa...

Jadu..ålderdomen kommer inte ensam..den har ofta tungt bagage med sig. Det var värst vad ni alla gillade min konstiga skål..jag har ännu inte förlikat mig med den,,kram

Cicki sa...

Engelsson: Den är ju bara för läcker....:-)

Christina sa...

Så roligt att din pappa äntligen kunde komma hem till er och se hur ni bor!

Den där kreolska grytan - vad är det för något?

Biggan999 Svart och vitt sa...

Vilken fin dag ni fick.Han är klok din far som inser att han blir äldre och att det kan bli jobbigt med bilkörningen.

Cicki sa...

Christina: Det var faktiskt en speciell känsla. M och jag har snart varit tillsammans i tio år så att det här blev första gången kändes knepigt. Du hittar kreolskan under recept om du kollar i etikettlistan.

Biggan: Han sa själv att han tycker han börjar bli rädd för att köra. Han funderar på att sälja sommarstugan av den anledningen.

Le Loup sa...

Låter som en fin dag :)

Cina sa...

Vad roligt att han kom! Låter mysigt!
Kram!

Cicki sa...

Shirouz: Han påminner lite om din vilda fader....:-)

Cina: Ja, det var det verkligen.

engelsson sa...

Haha..du e redan på listan ju kram

Cicki sa...

Engelsson: Så bra då.....:-)