fredag 13 november 2009

Kommande göromål

På lördag ska världens vackraste Melina döpas. Så idag har vi varit på Ica Maxi med hennes föräldrar. Imorgon kommer bonusdottern hit. Då ska vi göra smörgåstårtor och förbereda för festen. Melinas pappa är en lång, vacker man ifrån ett afrikansk land. Där har de stora fester vid sådana här tillfällen så nu blir det en kompromiss mellan svensk och afrikansk kultur. Det ska faktiskt bli väldigt roligt.

Så imorgon ska morfar vara morfar hela dagen. Han får passa Melina medan vi stora tjejer lagar maten och den långa vackra mannen drar in pengar till familjen.

Imorgonbitti kvart över åtta ska jag hämta nyckeln till lokalen vi ska vara i. Hur ska det gå? I don´t do early mornings!

På söndag ska jag säcka ihop!

12 kommentarer:

Trebarnsmamman sa...

Det kommer gå jättebra!!!!!!!!!!!!! KRAM

Moster Ma sa...

Det blir en oförglömlig "högtid"
med denna världens vackraste lilla flicka!

Spader Madame sa...

Ha en toppen, toppenhelg! Så får du vila ut på söndag! Stora kramen till dig och hela din familj!

Christina sa...

Det låter faktiskt himla roligt :D

Puss på vackra Melina!

Cicki sa...

Trebarnsmamman: Det tror jag också.

Moster: Det är ju ett antal år sedan de egna ungarna döptes så det känns lite spännande....:-)

Spader: Självklart ska det bli toppen. Kolikok på dig själv kära Mulle.....:-)

Christina: Det ska bli kul. Pussade mycket på henne redan igår...:-)

Le Loup sa...

Det kommer att bli en kanondag, firande behövs och allra helst nu, i November som är mörk och grå. :)

engelsson sa...

Ajdå..låter som om du kommer att ha det arbetsamt roligt hele helgen..kram

Cicki sa...

Shirouz: Jag hoppas det blir bra för jag är knäckt redan ikväll. Är man gammal eller är man gammal...:-)

Engelsson: Jag är grymt trött just nu och ska upp tidigt imorgon och garnera tårtorna. Men visst ska det bli kul.......tror jag...:-)

KB sa...

Jag är övertygad om att det blir en lyckad dag imorgon. Barndop är så mysigt vid denna årstiden, alla levande ljus i kyrkan, så var det när S och N döptes, 2 dec resp 29 okt.

Morgondagens festföremål kommer att bli ljuvligt söt i dopklänning, ser fram emot att få se foton.

Och du, det BLIR kul imorgon, så du kan "säcka ihop" i lugn och ro på söndag.

Kram

KB

Hannele på Hisingen sa...

Melinas pappa kan väl hjälpa mer på festen??

Cicki sa...

Hannele: Han jobbar nästan dag och natt så det gick inte. Han hjälpte till att städa i festlokalen i alla fall, idag.

Hannele på Hisingen sa...

Bra, kvinnor har alltid jobbat natt och dag..