lördag 7 november 2009

Dagen före Fars dag

Pappa kommer imorgon. Det är första gången han kan hälsa på oss. Mamma E hade hisskräck så det var aldrig att tänka på att de skulle kunna komma hit. Det har känts tråkigt så jag glädjer mig väldigt mycket åt att kunna få bjuda pappa på en farsdagsmiddag.

Så idag är det städning som står på tapeten. Jag har röjt grejer som borde röjts för länge sedan. Det känns jätteskönt att jag äntligen kommit mig för.

Men ibland inser man att man måste koppla in hjärnan innan man gör vissa saker. Sambon undrade för ett tag sedan vart skruvarna som låg i fruktskålen tagit vägen. Det var skruvar som hörde till en bärbar dator som är hos datordoktorn.

Det var ju det jag tyckte var så konstigt att det låg så mycket skräp i fruktskålen när jag tömde den igår!!!

8 kommentarer:

Cina sa...

Åh, ja, det är så skönt när det blir av det där med städning! Och ja, man måste ju tömma och fixa bort skräp som "bara" ligger och skräpar.... ;)
Vad mysigt med fars-dag-middag!
Trevlig och mysig söndag önskar jag dig!
Varm kram!

Cicki sa...

Ha en skön söndag du också....:-)

Biggan999 Svart och vitt sa...

Hoppsan, det var nog inte så lyckat.Syrran gjorde samma sak hon slängde en förgasare som Knut lyckats få tag i och som han la ner i en skåplåda för den inte skulle försvinna *s*

Cicki sa...

Biggan: Nu blev ju M inte så upprörd för han hade fler skruvar. Det sjuka var ju att det var jag som lagt dem i fruktskålen för att de inte skulle ramla ner på golvet och komma bort.....:-)

Jodå, jag har nog hört hur Kicki städar bland Knuts grejer när han inte ser.....:-)

engelsson sa...

Ja herre jisses...nääär ska de lära sig att hålla ordning på sina sakramenstskade skruvar..fruktskålen..jag säger då det..han får skylla sig själv.. Men vad roligt att du får besök av din far..ha en underbar söndag..kram

Cicki sa...

Engelsson: Det sjuka i det hela att det var faktiskt jag som lagt skruvarna i fruktskålen, så de inte skulle komma bort. Men det hade jag ju hunnit glömma.....:-)

Le Loup sa...

En sak som ofta händer mig är att jag ska göra något, jag sätter fart och sedan finner jag mig helt plötsligt stående i ett rum undrande vad det var jag egentligen skulle göra..

Cicki sa...

Shirouz: Visst är det märkligt hur det kan bli.....:-)