fredag 16 oktober 2009

Till älskade Pluppan

Om ni går in och kollar på kommentarerna i utlottningsinlägget så ser ni att käraste Pluppan har ritat ner några rader där. Plupp och jag har hittat varandra via nätet. Det är inte bara sambos man kan hitta via datorn, utan även vänner, som en del av er redan vet.

Plupp och jag hittade varandra på en mailinglista som heter Tantvarning. Det är mer än tio år sedan nu. Att hon fick namnet Plupp beror på att en morgon efter en sen utekväll så möter jag denna kvinna i min hall, med ett hår som står åt alla håll och kanter. Då blev min direkta tanke att det var det lilla blåhåriga trollet Plupp som var där i min egen hall. Namnet passar som hand i handsken på denna underbara vän.

Vi ses när vi har möjlighet och vi har haft sådan tur att även våra respektive män trivs bra tillsammans. Tyvärr är det fysiska avståndet lite långt, men ibland får vi till det. Så visst har nätet alla möjligheter till att utveckla både kärlek och vänskap.

Pluppis, jag saknar dig.

5 kommentarer:

Christina sa...

Kärlek och vänskap - det är fina saker det :)

Annela sa...

Håll hårt i Pluppan! Trevlig helg!

Viola sa...

Ja du vet väl att förutom datingsajter så finnsd et ju bloggar;-)

Kära maken är i bland lite avundsjuk när jag pratar om mina bloggvänner.

Och allt jag lär mig av att fråga och fråga en gång till. Få hjälp osv.

Så håll hårt i din Plupp,dn rikedom av många.

Trevlig Helg!/ Viola

Cicki sa...

Christina, Annela, Viola: Tyvärr är jag en vän som är dålig på att hålla kontakt så jag hoppas Plupp inte tröttnar på mig. Hon finns i alla fall ofta i mina tankar även om jag inte alltid visar det.

Bodil sa...

Jag saknar dig också......speciellt när jag rotar i mina tyger ;o))
//Plupp