onsdag 14 oktober 2009

Fattig och rik

Jag är fattig på pengar men väldigt rik på vänner. Tänk om jag inte hade mina vänner, då fick jag väl gå i trasor. Idag har vi haft tantträff. Då kommer alltid någon med kläder och säger:" Jag tänkte på dig."

Det är så rart med denna omtanke. Så där stod vi idag flera stycken och bytte böcker och kläder med varandra. Käraste väninnan hade till och med köpt en sömnadstidning enkom för mig. Det värmer gott i höstblåsten.

Tänk att på gamla dar får träffa en älskad man och få en hel hög med underbara vänner. Kan livet bli bättre än så här.

19 kommentarer:

Pärlmudden sa...

Låter toppen! Tänk om jag bott närmre, då kanske jag kunde fått vara med?

Klimakteriehäxan sa...

Olika saker betyder sannerligen olika mycket! Ta vara på varenda minut!

Cicki sa...

Pärlmudden: Klart du hade fått det....:-)

K-häxan: Det är ju de små stunderna och sakerna man ska uppskatta. Jag njuter av att ha så fina vänner, inte bara för att de ger mig saker.....:-)

Viola sa...

Vill du höra lite skryt?
Jag känner mig så lyxigt rik att jag har shoppat ordenligt TILL MIG. Vet inte när jag gjorde det senast...

Oväntat tillskott i kassan och jag har nu shoppat( dottern dog av skam...)
Tretorn gummistövlar med kort skaft och fodrade samt ett NYTT regnställ.
Har alltid ärvt...

Och lik förbaskat har jag lite dåligt samvete...

Men nu kan jag hoppa i vattenpölar och ändå vara torr om fötterna.

Tusenkram

Cicki sa...

Älskade Viola: Du fick mitt ansikte att spricka upp i ett stort leende nu. Visst är vi knäppa som har dåligt samvete när vi unnar oss något själva. Jag såg att du hade fått tillskott som du inte räknat med. Har haft en jättekonstig dag idag, mest trevlig men väldigt stressande.

KB sa...

På tal om shopping, idag ska jag iväg och "shoppa" en ny bilmotor! Jättekul!! Tänk vad tyg och vilken fin ny symaskin man kunde fått istället..!

KB

Cicki sa...

KB: Attans onödigt med ny bilmotor när man kan lägga de pengarna på tyger....:-) Lycka till i alla fall. Kram

Cina sa...

Omtänksamt och kärleksfullt tänker jag på när jag läser ditt fina inlägg. Det får vara devisen för min dag idag!
Varm kram!

Cicki sa...

Cina: Precis så är det. Omtänksamt och kärleksfullt. Hoppas din dag blir bra idag och alla andra dagar. Kram

Bloggblad sa...

Det är dig väl unnat!

Jag blev alldeles rörd nyss när en granne kom förbi med en underbart söt liten orange gerbera i en fin uppsättning med roliga små blad och pärlor... Hon är en sån vän som jag inte umgås planerat med, men vi har så himla trevligt när vi möts ute på spåret.

Cicki sa...

Bloggblad: Man blir så där extra varm och glad av de där spontana omtankarna. Härligt att ha en sådan granne.

Christina sa...

Pengar betyder en del, men viktigaste av allt är vänner och kärlek.
Se bara på Michael Jackson, suck.

Cicki sa...

Christina: Visst skulle jag önska vi hade lite mer pengar men om valet står mellan goda vänner, kärlek och pengar så vet då jag vad jag valde i alla fall.

Jag tror Michael Jackson var en mycket trasig och olycklig människa, trots eller på grund av, alla hans pengar.

Le Loup sa...

Visst är det så... Det slog mig faktiskt igår när allt kändes urjävligt (ursäkta min fina franska...)att jag faktiskt inte är ensam i det här. Jag har vänner som stöttar och puttar och styr sig och har sig så att det nästan går över mitt förstånd. Jag vet inte vad jag gjort för att ha sådan tur, men tur har jag, i alla fall i det fallet.

Cicki sa...

Shirouz: Jag tycker det är självklart att du har så mycket vänner. Du är ju du.....:-)

Le Loup sa...

Men tack! Och jag tänker som så, det är nog inte konstigt att du är rik på vänner och kärlek, du är snäll,du :)

Cicki sa...

Shirouz: Klubben för inbördes beundran, är det du och jag?.....:-)

Le Loup sa...

Ja, för sjutton! Nu gäller det bara att ansöka om klubb-bidrag och föra upp styrelseprotokoll. Jag tänker mig något enkelt som att vi ger varandra en guldstjärna per dag och när vi fått ett tiotal inkasserar vi tårta där det står "Fy fan vad vi är bra!" ;)

Cicki sa...

Shirouz: Jag har ju redan fått en guldstjärna idag så jag leder....:-) Tårtor med sådan text är urbra. Det ska vi fixa. Här har du en guldstjärna så du inte blir ledsen.....:-)