måndag 13 juli 2009

Världens bästa födelsedagspresent

Nu har han gjort det, världens bästa svärson. Han har friat till min dotter. På världens mest romantiska vis med blommor, vin och middag. Jag tror inte han knäföll, men det kvittar. Naturligtvis svarade hon JA. Annars har hon fått med mig att göra.

Tänk att världens bästa dotter blivit så stor. Fyllt trettio och ska nu bli någons fru. Det är ju inte länge sedan som hon låg och snuttade vid bröstet och vi kallade henne för "Korven" för att hon var så rund och go. Det känns inte som det var så länge sedan jag sjöng denna för henne heller. Det kan jag i och för sig fortfarande göra. Men då tror jag hon skulle protestera lite generat....:-)

11 kommentarer:

Bloggblad sa...

Härligt!
(såvida ni inte ska betala ett jättebröllop förstås... :)

Cicki sa...

Bloggblad: Tack och lov slipper vi det. Det kommer dessutom att dröja ett tag till bröllopet. De har inte tid just nu. Det är jobb och studier som varvas.

Annela sa...

Men så roligt! Bröllop är så kul!

Cicki sa...

Annela: Fast bröllop lär vänta. De har inte tid med det just nu....:-)

helene sa...

Ett grattis till! Härligt med bröllop. Själv skall jag på min äldsta dotters (30 år) bröllop i helgen, skall bli så jäkla kul.
Första ungen av fyra, som knyter hymens band... eller vad man säger.

Det finns bara ett smolk i den lilla bägaren: JAG MÅSTE HÅLLA TAL!
Hatar att stå i centrum och att hålla tal är inte riktigt min grej, men det får gå.

Spader Madame sa...

Massor att gatulera världens bästa Cicki till! Du vet väl att jag tycker såååå mycket om dig?!?

KB sa...

Vad roligt Cicki! Nu har du något trevligt att se fram emot. Det var verkligen ingen dålig födelsedagspresent!

Kramar från

KB

PS Vi närmare eftertanke kom jag på att vi har bröllopsdag på måndag, vilken i ordningen får jag räkna på...

Cicki sa...

Helene: Jag läste det i din blogg för några dagar sedan. Det går säkert jättebra. Hoppas ni alla får en perfekt dag. Här dröjer det innan det blir bröllop. De har inte tid just nu.

Spader: Tack Spader. Det omtyckandet är mycket ömsesidigt. Puss

KB: Tänk hur de kan överraska. De kanske gör som jag och M, drar ut på det. Det är nio år sedan M friade och jag sa jag. Vi har inte fått aschelet ur vagnen än....:-)

Ett jättegrattis till dig och J på måndag. Kram

Cina sa...

Åh, ett frieri! Det är så mysigt! Varmaste kramarna från mig!

Smycka sa...

Superdupergrattis till din stora dag alldeles försent! Och grattis till att din dotter ska gifta sig!

Kramizar i massor
Ulrica =o)

Cicki sa...

Cina: Visst är det romantiskt...:-)

Smycka: Tackar för bägge grattisarna i efterskott....:-)