söndag 12 juli 2009

Anti Lidl-reklam

Jag formligen avskyr Lidls reklam, den som kommer när man tittar på en film. Det är slafsande människor som sägar: "Om ni undrar så presenteras filmen av Lidl." Den är omsmaklig, gräslig och äcklig.

Vi tittade på en sen film igår på fyran. Då var det en äcklig cowboy som satt och slafsade med någon mat och sa dessa ord inför varje reklamavbrott. Jag mådde så illa så jag kunde inte se det hela. Eller den där äckliga gubben som slafsar i sig spagetti. Den är ju ännu värre. Hur kan man tro att folk ska få lust att handla hos dem efter detta? Eller tycker reklammakarna att det är humor?

Nu har jag ju aldrig gillat Lidl och efter detta kommer jag bli ännu mer anti när det gäller denna butikskedja. Usch och fy!!!!

5 kommentarer:

Christina sa...

Ops, jag har helt missat den där reklamen, men jag tittar inte så mycket på teve heller.
Fanns det någon som slafsade på anka?

Eva sa...

Jag gillar inte heller Lidl's reklamfilmer!

Cicki sa...

Christina: Var glad för att du missat den. Tror inte det är anka. Det ser ut som ett kycklinglår eller liknande....:-)

Eva: Visst är de hemska. Ändå är ju den där med sura tanten lite rolig men den är också rätt tröttsam.

Bloggblad sa...

Jag brukar alltid hoppa upp ur fåtöljen och göra nåt när det är reklam, läsa mail/blogg, eller plocka undan något eller hänga tvätt... jag hinner rätt mycket... så jag slipper se. Fast ofta spelar jag in från reklamkanaler för att kunna snabbspola.

Cicki sa...

Bloggblad: Jag gör ungefär som du. Det är dessutom bra för mig att röra på mig en stund då och då. Vi spelar också in en del just för att kunna snabbspola förbi reklamen. Den enda reklam som är bra är ICA:s för den är faktiskt rolig....:-)