tisdag 16 juni 2009

Att ärva kläder efter sina barn

Min dotter och jag har kunnat ha varandras kläder i många år. Trots att jag gått upp mycket så gäller det fortfarande. Även hon har nämligen rundat till sig.

Så när vi var upp till Sundsvall i slutet av april så fick jag lite kläder med mig hem, dvs jag ärvde de efter min dotter. Det var två par jeans, ett par svarta snygga byxor och denna skönhet.

Tyvärr gör bilden den inte rättvisa. Den är broderad med glansig tråd och färgerna ser helt annorlunda ut. Denna tunika köpte dottern i femton års ålder i en specialboutiqe för ungdomskläder på Sergels torg. Nu, femton år senare blir den min. Jag har alltid tyckt den varit snygg, så nu är jag mycket nöjd med att fått ärva den.

På ett område är dottern och jag inte lika i kroppen, hon är ca tio cm längre än vad jag är. Så igår kom jag mig äntligen för att korta byxor och korta ärmarna på tunikan.

4 kommentarer:

Le Loup sa...

Ååh! Vill ha också! utropade jag direkt när jag såg fotot.
Rackarns, den där var görsnygg, grattis :)

Cicki sa...

Visst är den läcker. Du kan ju få ärva den efter mig....:-)

Lena sa...

Den ser värkligen snygg och SKÖN ut.

Cicki sa...

Lena: Det är en jättemjuk och skön bomull i den.