fredag 22 maj 2009

Tyger - igen

Idag skulle vi veckohandla. Innan vi ska åka så säger sambon att han sett i tidningen att Morgan har utförsäljning. Morgan är tyghandlaren som råkade illa ut vid den stora Willys-branden. Nu skulle han sälja ut det som klarat sig bra, av hans lager. Självklart måste jag vara med på en sådan utförsäljning.

Nu var det inte så mycket jag fastnade för. Eller rättare sagt, så var det det, men plånboken sa ifrån (som vanligt). Jag köpte åtta stora trådrullar för 5:- styck men när jag kom hem och kollade på kvittot så hade jag fått betala 10:-. Jag orkar inte bråka. Det var billigt ändå. Jag köpte en packe äggskalsfärgad lakansväv för 15:-/m och guldiga fransgardiner för 50:-. Så jag känner mig väldigt nöjd. Fast det är ju knäppt att jag köper på mig mer tyger, samtidigt som jag rensar ur annat. Men det är ju det här med att ha rätt tyger hemma, också. Ljus lakansväv är jag nästan helt utan så det passade ju utmärkt. Och trådrullar i alla de färger behövs ständigt. Fransgardiner har jag letat länge så de kom väl till pass.

4 kommentarer:

Camilla sa...

Snällt och uppmärksamt av mannen. Kul att du fick med dig lite saker hem också. Det blir säkert något fint av det.

Cicki sa...

Camilla: Sambon är en mycket ovanlig man på det viset att han älskar att shoppa, t o m mer än vad jag gör.....:-)

Hannele på Hisingen sa...

på ikea har jag hittat ibland superbilliga oblekta lakan.. Örngott för 5 kr.

Cicki sa...

Hannele: Jag har hittat sånt på ICA Maxi också ibland.