lördag 23 maj 2009

Så fel olyckskorparna hade

Wow, jag har haft ett första samtal med en bloggkompis idag. Eftersom Christina är en av dem som råkade ut för varningar för min blogg, så mailade hon mig ang det. Jag har hennes telefonnummer, så jag ringde upp henne för att höra efter ordentligt hur det sett ut och fungerat. Jag har nu även via telefon kunnat bekräfta att problemet är löst.

Det är det här som är så häftigt med bloggar och mailinglistor, att man får förmånen att lära känna människor som man inte skulle möta annars. Genom åren har jag fått många vänner via mailinglistor. Nu har det även hänt via bloggen att en del bloggare växer ut till att bli riktiga vänner.

Tänk alla som för ett antal år sedan förfasade sig över hur isolerade vi skulle bli vid våra datorer. Tänk så fel de hade.

2 kommentarer:

Christina sa...

Så förvånad jag blev när det var du i luren...och vilken trevlig röst du har :)

Ja, tänk så fel olyckskorparna hade!

Idag får jag inte upp ngt varningsfönster, så nu äntligen vågar jag mig hit igen. Skönt, och så duktiga ni var på att lösa problemet.

Cicki sa...

Du har själv en trevlig röst som passar in på hur jag har tänkt dig....:-) Det roliga var att vi pratades vid som om vi gjort det massor med gånger förr....:-)

Nu är det ju inte jag som är den duktiga på datorer utan sambon, som sagt var. Men lite lär man sig ju, varje gång.