onsdag 9 april 2008

Lagen om alla tings jävlighet

Den där Murphy, ni vet. Ibland tror jag att han bor hos oss. Igår skulle sambon till tandläkaren. Han hinner åka med bilen ca 100 m när han inser att det är något som inte stämmer. När han kollar så visar det sig att det är punktering på ena framdäcket. Han tar sig tillbaka till parkeringen. Det är bara att ringa och avboka tandläkarbesöket. Vi kommer fram till att det är lika bra att skifta till sommardäck på en gång. Vi går upp på vinden och släpar ner dem till lägenheten. Bästa vännen S kommer med en garagedomkraft för att vi ska kunna fixa det hela på ett bra sätt. Då börjar det att toksnöa!!!

Så däckbytet spolas för dagen. Därav fyra sommardäck i vår hall. För att ta sig från parkeringen så behövdes ändå ett däcksbyte. Idag skulle det ske. Sambon släpar med sig två däck ner och börjar. Jag höll mig unden och kröp ihop vid symaskinen eftersom jag vet hur det brukar osa vid sådana här tillfällen. Till slut kom han upp, helt färdig. Svetten lackade och han var kolsvart. Ett däck var bytt. Nu är det ju så att han inte är i sin krafts dagar längre, långt ifrån. Så det där blev för mycket.

Men nu är i alla fall bilen i kördugligt skick så det är väl bara att ta ner resterande däck och åka till vår bilmek så får han hjälpa till att byta resten. Snön som aldrig kom till jul ligger fortfarande kvar som ett vitt, retfullt täcke. Man nästan ser hur det räcker lång tunga åt en. Nu vill jag att det ska bli vår, riktig vår.

7 kommentarer:

Mie sa...

Nä fyyyy snacka om otur... Här har vi ingen snö som tur är o jag håller tummarna att det inte kommer ngt heller....

Cicki sa...

Det känns alltid lite bättre när man fått beklaga sig. Det är ju knepigt med snön. Det känns som det snöat mer nu under senaste månaden än under hela vintern tidigare.

Spader Madame sa...

Eftersom jag nu är litet hård mot min omgivning kan jag passa på att ge den där Murphy på käften.

Jag håller med dig, vi blundar/stannar inne idag och ser hur det blir imorgon - ingen snö??... Kram!!

Cicki sa...

Tack Madame, den där Murphy behöver sig en åthutning då och då. Och som sagt så hoppas vi på bättre väder imorgon.

Lena sa...

Varannan dags väder,häng inte undan vinterkläderna ännu, du kan behöva dom i morgon.Nej,jag håller med dig,NU ska det vara riktig vår med SOL,SOL och åter SOL.

resan mot ljuset sa...

har inte sett någon rapport, men har på känn att våren är på väg. Bra investering att låta nån firma skifta däck. Spara på sambon. kram

Cicki sa...

Resan: Vi brukar låta vår bilmek sköta det där med däcksbyten. Men nu tog vi ju oss inte från parkeringen. Men han får ta de resterande tre i alla fall. Det är klart jag ska spara på min kära sambo.....:-)