söndag 6 april 2008

Nysytt

Nu har jag sytt en plånbok som passar till väskan jag gjorde tidigare.





Den är tredelad och innehåller sedelfack, myntfack och fack för kort. Myntfacket stängs med en tryckknapp och hela plånboken stängs med kardborrband.



Jag gjorde även ett bokomslag för pocket i samma tyg.







Bokomslaget passar som sagt var till den vanligaste pocketstorleken och har även ett bokmärkesband.








Vill man som sagt var kombinera så ser allt ut så här tillsammans.







12 kommentarer:

Hilda sa...

Vilka härliga färger!! Kanske kan man ha pocketomslaget som omslag till en almanacka i samma storlek...Du är otrolig, vilket öga du har för hur färger passar i hop. Kram!

Cicki sa...

Visst kan man det. Det har jag faktiskt inte tänkt på.

Lena sa...

Du har alltid så snygga tyger,det ser värkligen bra ut.Färgkombinationerna är alltid så härliga

Cicki sa...

Tack. Jag älskar att leka med färger. Jag har en pappa som målar och en syster som håller på med silversmide så det är väl någon form av konstnärlig ådra i släkten....:-)

Klimakteriehäxan sa...

Du har gott om idéer, det märks - och är kul!

Cicki sa...

Tack. Jag har kul medans jag håller på också. Det får mig att må så himla bra.

Smycka sa...

Jätteläckert! Väskan, plånis och bokomslaget! Du är jätteduktig!

Ulrica =o)

Cicki sa...

Tack Ulrica...:-)

Anonym sa...

Supersnyggt Cicki,du överträffar dig själv varje gång.
kram catta

Cicki sa...

Tack Catta. Jag suger i mig av allt beröm...:-)

Anonym sa...

Jättefina grejer som alltid =) Ha en bra dag!

Cicki sa...

Barbamorsan: Tack så mycket. Ha en bra dag du också.