fredag 11 april 2008

Den där Murphy

Nu har han varit framme igen, Murhpy. Ikväll pajade videon!

14 kommentarer:

resan mot ljuset sa...

Kanske, möjligen är det prövningar. Vad kan man vinna på att hantera en paj video?

Anonym sa...

Hihi jaa den rackarn besöker mig titt som tätt ochså=)
Ha en riktigt trevlig helg! Kram

Cicki sa...

Det löjliga i att ha en pajad video är att det går nästan inte att köpa såna längre. Har man då som vi en jättehylla med videofilmer, både köpta och inspelade så vill man ju gärna ha en video. Vi har hittat en på nätet som är kombinerad video och dvd för en tusenlapp. Det får nog bli en sån. Nu hade vi ju min gamla harv kvar så den fick rycka in tillfälligt. Den funkar i alla fall.

Anonym sa...

Ny fredagstävling hos mig - vinn en kultig tv-serie på dvd! Titta gärna in och var med. Trevlig helg!

Spader Madame sa...

Satt här och tänkte på vilka ord som passade in -inte många går att skriva ut. Tänk Tobbe och Köping...

Men sedan kan du ju vinna en kultig serie på DVD -dagen är räddad!!

Trevlig helg på dig och sambon Cicki!

Cicki sa...

Madame: Tobbe och Köping??? Nu har jag nog stiltje i hjärnan för jag kopplar inte ett dugg.

Spader Madame sa...

Stiltje och stiltje. Du har nog bara inte sett honom skulle jag tro!

Tobbe från "En annan del av Köping" (TV-serien) använder i sitt språk mestadels olika kombinationer av diverse svordomar -annars säger han inte så mycket. Han är en personlig favorit och vissa likheter i språkbruket finns mellan oss. Ha en trevlig helg!

Cicki sa...

Ja, nu fattar jag. Visst såg jag den serien och han kryddade verkligen sitt språk med svordomar. Jag vet inte om jag har någon favorit ifrån den serien mer än att de är nog favoriter hela högen.

Anonym sa...

ehhh... han kommer en gång till, lovar!!! eller ska man skriva - tyvärr?
Han anfaller ALLTID tre gånger, är bara så... ungefär som när en person i bekantskapen dör, så kommer det alltid två till inom ett år... Har råkat ut för det så många gånger att jag inte längre tvivlar på den delen... Så varför tvivla på att han inte dyker upp igen? ;)
Må så grankott...

Hilda sa...

Vart på föresläsning i tisdags, Kaj Pollack. Han menade att alla människor vi omges av, inklusive sambo etc, är utsända för att testa oss....Så vad denna Murpfy testar och har för funktion i ditt liv är inte svårt att räkna ut. Stackare!
Pest och pina, det är en sån där, vad jag kallar, bryt eller bit i hop ,situation.. KRAM!

Cicki sa...

Det var ett bra uttryck, bryt eller bit hop-situation. Tur att man för det mesta väljer det sista. Eller så kan man välja att bryta ihop i fem minuter och sedan biter man ihop....:-)

Hilda sa...

Cicki,
Ja den idén är faktiskt inte dum för jag bryter gärna i hop ett tag faktiskt. Tycker liksom att det blir lite lättare då.

Anonym sa...

Vilken jäkla otur ni har.

Har inte hunnit läsa bloggar på evigheter... jag har helt enkelt för många i min RSS läsare...

Hoppas allt är bra bortsett från att Murphy hälsat på.

Jag har bytt bloggadress bara så du vet.

Cicki sa...

Mölnbobo: Allt är bara bra om vi slapp den där Murphy...:-) Jag vet att du bytit adress. Är där och läser även om jag inte alltid ger mig tillkänna. Hur är det modern? Det var länge sedan hon skrev nåt.