tisdag 8 april 2008

Är jag vuxen eller?

Hittade en länk hos Barbamorsan. Där kunde man testa sig för att se om man är vuxen. Jag vet inte hur jag ska tolka mitt resultat. Min vuxenpoäng blev 24.2 vilket tydligen innebär att jag är 46.8 år. Jag förmodar att det är den mentala åldern som avses. Eftersom min biologiska ålder är strax under 60 så undrar jag nu, är jag mentalt omogen eller börjar jag gå i barndom. Eller ska jag helt enkelt ta det som en komplimang. Eftersom jag anser mig själv som en positiv person så väljer jag det sista. Och ska jag vara ärlig så stämmer det nog rätt bra. Jag känner mig inte så gammal som jag är, rent mentalt. Rent fysiskt så är jag betydligt äldre, men det är en annan historia.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Länge leve barnasinnet!
Jag var bara 41,2 år.....12 år mindre än verkligheten!
Det var inte dåligt. Då är vi ungefär lika barnsliga du och jag :o))
//Bodil

Cicki sa...

Jamen det visste vi väl sedan förut att vi var ena barnsliga tanter....:-)

S... sa...

Suck, jag fick tvärtom, jag är 46,2 år och i verkligheten 35. Känns som att jag fick lite för många vuxenpoäng ;) Kanske ska jag gå ut och göra något barnsligt!!!

Anonym sa...

Ta det som en komplimang. Du ÄR ung i sinnet!

Var rädd om dig.

Kram KB

Annika sa...

Visst ska du ta det som en komplimang! :-) Hmm, vågar man testa?... ;-) Tänk om man får ett oönskat resultat...

Cicki sa...

Annika: Du behöver ju inte tala om för någon annan om du inte är nöjd med resultatet.....:-)

resan mot ljuset sa...

jag tycker att jag är mer lik mig sälv som 13-åring nu (43), än vad jag var för säg 10 år sen. då var jag så seriös, präktig och krävande. tillåtande, lekfull och öppen. kan man få vara det? ska göra testet imorgon.

Lena sa...

Man ÄR så ung som man känner sig.
Jag blir bara yngre för varje år,
undra hur de ska sluta. Ha en bra dag.

Cicki sa...

Lena: Jag känner mig inte så himla gammal jag heller. Förutom i kroppen då. Det är ju samma sak för dig så det vet du ju hur det är....:-)