tisdag 1 februari 2011

Världens bästa nåldyna

Någon gång under hösten sydde jag mig en nåldyna. Och insåg snabbt att en sådan var något jag saknat länge. Den är oerhört praktisk.

Hur van jag blivit med den insåg jag idag. Jag hade precis sytt klart Spader-necessären och höll på att packa ihop. Då kom jag på att jag glömt sy fast namnlappen. Så jag sätter dit den med två nålar och sätter mig för att sy. Tar bort första nålen och sticker ner den i armen, där nåldynan brukar sitta för det mesta..........:-)

Den finns som sagt till salu på hemsidan om någon mer vill ha en sådan praktiskt sak. Det är ju dumt att sticka nålar i armen, när man kan sticka dem i nåldynan istället.

5 kommentarer:

Mångmamma sa...

Jaaa, tusen tack för min nåldyna.
Den har fått göra tjänst när maskeradkläder producerats i detta hem.
Kommer snart att få jobba på handleden igen eftersom ännu en tygleverans kommer imorgon, tillsammans med Freundin! :)

Cicki sa...

Mångmamma: Jag säger som du skrev i mailet: Hur har jag kunnat leva utan den här tidigare.....:-)

Christina sa...

Uh hu, en ofrivillig akupunktur alltså!?
Hade du tur råkade du träffa ngn riktigt bra punkt ;-D

Spader Madame sa...

Tänkte som Christina, och vill hemskt gärna skicka betalning. Hämta kan jag göra senare, just nu är jag glad om jag hinner andas!

Men du vet väl att jag INTE behöver någon nåldyna? KRAM!

Cicki sa...

Christina: Det var inte så farligt. Jag har en himla snabb reaktionsförmåga ibland.....:-) Fast jag gillar akupunktur.

Spader: Bilder och räkning kommer imorgon. Jag vet att du inte behöver/vill ha någon nåldyna....:-)