fredag 28 januari 2011

Dagens uppdatering

Inatt fick jag sambon att gå och lägga sig vid fyra-tiden. (Vi är som vi är med våra sovtider.) Själv hade jag legat och läst i en timme. Han somnade så direkt att jag till och med fick släcka hans sänglampa. Vi hade planerat att kliva upp vid tolv eftersom vi ska till Ikea idag och fixa med byte av sambons stol.

Vad vi visste så skulle inget hända före måndagen. Då ska bemötandeombudsmannen höra av sig när hon gått igenom ärendet. Hon har samma inställning som vi, att fel begåtts.

Men döm om vår förvåning när telefonen ringde klockan åtta. Från en man som tidigare aldrig hört av sig, trots löften. Typiskt. Efter det samtalet kunde sambon inte koppla av, så det blev bara fyra timmar den här natten också. Jag var osolidarisk och sov vidare till tolv. Jag har fått sova ordentligt med ett enda uppvaknande. Det var när telefonen ringde. Andra nätter har jag sovit en timme i taget, så jag känner mig rätt utvilad nu.

Jag kopierar in här vad sambon skrivit till Facebookgruppen. Samt en kommentar som Madde skrivit.
-----------------------------------------------------------------------
Blev uppringd av en mellanchef , Bengt Gradin, nu på morgonen. Inte nog med att han meddelade att de inte tänker ge någon respit, oavsett omständigheter. Han höll dessutom sin personal, dvs Drenka och Jaqueline, om ryggen och menar att inte tror att de kan ha agerat fel på något sätt. En typisk hållning som tyvärr förekommer alltför ofta inom statliga verk och myndigheter när de ifrågasätts.

Jag påpekade att det saknades dagboksanteckningar från de möten Ali varit på bland de papper som skickades när jag begärde ut samtliga handlingar i ärendet. Till det hade han ingen förklaring. För mig är det uppenbart att de försökt mörka något. Migrationverkets attityd till "samarbete" är tydligt definierat till att alla ska göra som Migrationsverket säger. Att ta hänsyn till den lilla människans omständigheter ingår inte i begreppet.

Från högre instans har inget hörts så mer kan komma under dagen.
-------------------------------------------------------------------
Madde: Vi fick brev från de idag ang senaste avslaget. Tycker deras brev blir dummare för varje gång. De hänvisar till ALLT annat än det som är sakfrågan - Alis STARKA anknytning till Melina, den undviker de ju helt och pratar istället om min och Alis anknytning!
---------------------------------------------------------------------

2 kommentarer:

Madde sa...

Ni kanske hunnit få samma brev nu jag vet inte men det står iaf: Förhållandet med Madelene kan i och för sig utgöra en stark anknytning, uppgifter i sambons blogg talar för att ni har ett liv tillsammans (talar för? hela bloggen handlar om han o Melina) dock har någon utredning om förhållandets seriositet inte gjorts varför vi inte kan bedömma om någon stark familjeanknytning finn. JA för det är verkligen min och Alis anknytning som är relevant!? DUMMARE för varje gång för vi hindrar de inte att utreda varken vårt förhållande eller passets äkthet - det vill de inte göra dock de vill ju ha grejer att kunna skylla på! NÄR tyckte de att Ali ska åka?
Hoppas ni får soova MASSOR i helgen!

Mångmamma sa...

Hm...*mutter, mutter*
Paragrafrytteri!
Kram