torsdag 4 november 2010

Solgul väska

Nu har jag sytt en ny handväska. Tyget har legat ett tag, fast jag har hela tiden vetat vad jag skulle göra för modell. Mönstret på tyget gjorde det självklart. Den lyser som en sol i höstmörkret.

Som vanligt finns det bara ett exemplar. Det är ju oftast så jag gör. Det ska vara ett unikt exemplar.






Det är en vanlig enkel modell med gott om plats. Den är ca 35 cm djup, 48 cm bred och botten är ca 9 cm bred. Axelremmen är ca 71 cm lång och 5 cm bred. Den stängs med en dragkedja.






Invändigt är väskan fodrad med ett återanvänt bomullstyg. På ena sidan är det är en dubbelficka där den ena har dragkedja. På motsvarande sida finns en stor ficka och en mobilficka.

Du hittar fler uppgifter om handväskan här.

8 kommentarer:

Lisette sa...

Du är verkligen fenomenal på att designa precis det bästa av varje tygstycke som kommer i dina händer! Jättesnygg sak den här väskan. Helt i min smak!

Lillaviola sa...

Wow vilken väska! Du är så duktig!
Kramen på dig/ Lillaviola

Cicki sa...

Lisette: Det är faktiskt en väska i min smak också. Men nu har jag ju en alldeles ny själv så den här får gå till försäljning.

Viola: Tack snälla du. Skickar massor med kramar. Jag vet att du behöver det även om jag varit dålig på att kommentera inne hos dig.

Maja sa...

Superfin!!!!

Trebarnsmamman sa...

Åh vad härlig! Den blir man glad av!!!! Speciellt såhär på hösten :)

Cicki sa...

Maja: Tack. Jag tycker faktiskt det själv också.....:-)

Trebarnsmamman: Visst blir man....:-)

Smycka sa...

Jättefin! Som alla dina andra alster! Önskar jag var lika duktig som du på att sy! Kramelikram =o)

Cicki sa...

Smycka: Tack. Och jag önskar jag kunde sticka så fina saker som du gör.....:-)