söndag 31 oktober 2010

Handarbetsväska

Bästa grannen Anna ska få en handarbetsväska för att hon är bäst och för att hon ställer upp för oss så ofta. Hon har önskat hur hon vill ha den och jag har försökt förverkliga hennes tankar. Jag vet inte än om jag har lyckats, eftersom hon inte är hemma just nu. Själv tycker jag att modellen blev väldigt bra och jag kommer förmodligen att göra fler av samma modell.

Man stänger väskan/påsen med ett snöre i en dragsko. Det är ett långt handtag att hänga på axeln. Både botten och sidorna har jag förstärkt med vlieseline.


Invändigt är det flera olika förvaringsalternativ.








På den ena sidan har jag gjort fack för olika stickor. Det är samma idé som i stickfodralen jag brukar göra.







På den andra sidan är det lite större fickor.








Jag har gjort några lösa förvaringsalternativ också som man kan knäppa på och av som man behagar.






Anna önskade också något att ha garnnystanet i när man stickar. Så det här är en liten garngömma som man kan knäppa av om man vill eller ha hängandes i handarbetsväskan.

Uppdatering: Anna blev jätteglad. Det var jag som valt tyget och hon bara älskade det. Alla detaljer hon önskat var perfekta. Så glad jag blev att hon tyckte om den.

2 kommentarer:

Christina sa...

Du är då för fiffig på att tänka ut praktiska lösningar!
Så glad hon kommer att bli!

Cicki sa...

Christina: Jag hoppas det....:-)