onsdag 27 oktober 2010

Grattis bloggen

Idag fyller bloggen 3 år. Det är ju typisk trotsålder så egentligen borde jag nu börja spotta ur mig en massa trots. Men eftersom jag är en rätt snäll och timid (harkel) tant (ännu mer harkel) så fortsätter jag nog som vanligt. Lite ditt och lite datt.

När jag började blogga så var det mest ett experiment. Jag kunde väl aldrig tro att jag skulle finnas kvar här tre år senare. Men jag ångrar inte en minut av det. Bloggen har blivit en del av mitt liv. Tänk så många nya vänner jag hunnit få under dessa år. Vänner som jag inte hade en aning om fanns där ute i vårt avlånga land. Det innefattar också vänner ifrån våra grannländer.

Jag är så glad över allt det som bloggen givit mig. Bara en sådan sak att man ibland får presenter också......:-)

Tidigt i höstas ramlade den här boken ner i brevlådan. Den kom från bloggvännen Kesu. Många gånger har jag bläddrat i den och låtit mig inspireras.
















I förra veckan kom den här boken från käraste Moster Ma. Den ligger nu på mitt köksbord. Jag bläddrar och läser lite här och lite där och tycker om vartenda ord.

Det är ju helt otroligt vad bloggvärlden fört med sig. Tänk att det fanns så många underbara vänner där ute i bloggrymden.

15 kommentarer:

Mångmamma sa...

Hipp, hipp hurra på födelsedagen!

Och boken om mjuka dockor har jag med någonstans, den är inspirerande...
Du, skippa gärna treårstrotset, jag har så det räcker av den varan hemma med Bam-Bam...
(som klarade sig undan med blotta förskräckelsen från igår):)

Christina sa...

Ett stort GRATTIS ropar vi från stationen!

Vilka fina böcker från bloggvännerna Kesu och Moster Ma :-)
Så många omtänksamma bloggare det finns.

KB sa...

Är det tre år?! Time flies... Tack för mönstret, något krångel med min dator gör att jag inte kunnat ladda ner det, men jag ska städsla H,det hon inte klarar av med datorer klarar ingen. Den boken om mjuka dockor har jag lånat på biblioteket, den är jättemysig.

Vi var på ett 7-årskalas igårkväll, sådana är väldigt trevliga!

Kram

KB

Pärlmudden sa...

Grattis grattis!! Hoppas det blir många år till!

Kram

Cicki sa...

Mångmamma: Du behöver inte vara speciellt orolig. Som jag skriver så är jag ju rätt timid av mig.....:-)

Skönt att det ordnade sig med Bam-Bam. Sådan affektutbrott har vi tack och lov klarat oss ifrån även om utbrotten kunde vara både stora och hårdhänta ibland.

Christina: Visst finns det många generösa och omtänksamma bloggvänner. Du tillhör ju också den skaran....:-)

KB: Det måste ju innebära att du och jag också firar tre år. Visst lärde vi känna varandra strax innan jag började blogga.

Om det är något som verkar knepigt i mönstret så får du väl fråga. Fast du har ju kunskapen att hitta på själv om det kniper.

Pärlmudden: Som det känns just nu så kan det nog bli så....:-)

KB sa...

Det stämmer Cicki, vi firar också 3-årsjubileum. Grattis till oss!

Kram

KB

Cicki sa...

KB: Verkligen. Grattis till oss. Det är inte klokt så fort tiden går....:-)

MosterMa sa...

Hurra hurra hurra för många år till!!!!

Anonym sa...

Många grattis! Det blir tydligen en del av livet, detta, att blogga.God fortsättning!

Polargrevinnan sa...

Grattis till dig och din blogg.
Roligt att du finns. Jag som knappt kan trä i en nål har haft och har glädje av att titta på allt fint du gör. Och vad roligt att läsa om vanliga vardagliga händelser som båda är roliga och ibland dråpliga.
Jag började också blogga som en kul grej och ville se om jag klarade av det.
Jag har något år och några månader innan jag kommer upp i 3 år - om det nu blir så. Men det är som att skriva till vänner och de kan man ju inte överge hur som helst - eller hur?
Ha det bra.
Kram Viola

Cicki sa...

Moster: Kan bara instämma med dig!

Solveig: Det skapar verkligen kontakt över både land och hav...:-)

Polargrevinnan: Visst är det fantastiskt att man kan dela med sig av sitt vardagsliv och andra tycker det är spännande....:-)

Le Loup sa...

Och hurra! Här ifrån också :)

Cicki sa...

Shirouz: Det är otroligt vad fort dessa tre år gått. Och så roligt jag haft.....:-)

Cina sa...

Grattis till bloggens tre år! Jag gillar att "hänga här" så du fortsätter väl hoppas jag, nu när du fått upp ångan!
Varma grattiskramar!

Cicki sa...

Cina: Gillar att hänga hos dig också, det vet du....:-)