fredag 5 mars 2010

Hopp om livet

Nu börjar jag väl skönja ljuset i alla fall i denna förkylningstunnel. Idag känner jag mig förhållandevis pigg även om varje ansträngning framkallar mattsvett och deg i benen. Hostar så jag är öm i bröstkorgen. Men det finns vissa saker som jag måste göra innan vi åker. Till exempel som att tvätta upp lite. Gissa om jag är glad att vi behöll tvättmaskinen när vi flyttade hit. Den var rätt ny så vi ansåg att vi skulle förlora för mycket på att sälja den. Vi har jättefina tvättstugor i huset så där tvättar jag det mesta. Men det är toppen att kunna ta till vår egen maskin när det behövs. Och det gör det nu.

Jag ska även sy en liten påse att ha i resväskan. Det blir mer och mer småprylar som måste med när man reser, bankdosor, usb-sladdar, batteriladdare till kamera och mobil och så vidare. Nu tänkte jag sy en påse att samla allt sånt i för att få någon form av ordning i resväskan. Vi måste packa lite mer förståndigt nu när vi tågar i stället för att bila. Återkommer med bild på påsen så småningom.

Jag fortsätter väl dagen med ytterligare ett litet klokt ord på vägen: "Låt aldrig gårdagens besvikelser överskugga morgondagens drömmar."

4 kommentarer:

Bloggblad sa...

Skönt att du mår bättre!

Cicki sa...

Bloggblad: Tack. Nu är det hostan som är värst. Men CPAP:en (snarkapparaten) lindrar faktiskt både hosta och nästäppa. Den blåser ju in fuktig luft vilket underlättar sådana här gånger.

Bloggblad sa...

När är det ni åker? Hur många timmar tar resan?

Cicki sa...

Bloggblad: Vi åker på måndag och kommer hem på lördag. Vi hade ju sådan tur att vi fick tag på de här billiga biljetterna till X2000 och när det bokades om så fick vi även då X2000. Då tar det 3½ timme med själva tåget. Men vi tar ändå matsäck med oss för vi har ju en timmes åktid in till Stockholm och vi tänkte åka in i god tid ifall det trasslar med pendeltågen. Vi ska hämta ut platsbiljetter i en sådan där automat. Får vi tid över så finns det mycket att titta på på Centralen. Pocketshop bland annat. Hade vi tagit bussen så tar det 5 timmar, med bilen 4½ timme så det här med tåget är oerhört smidigt.