tisdag 2 mars 2010

Förkylt

Igår tog förkylningen om igen. Denna gången har den golvat mig totalt. Idag har jag sovit mest hela dagen. Jag är ju glad att det kommer nu så hinner jag förhoppningsvis bli frisk innan måndagen när vi åker iväg. Sambon är nästan lika rasslig så vi har legat som två snörvlande grisar bredvid varandra och sovit. Huvudet känns som det är fullt av bomull.

Jag blev sugen på ägg mitt på dagen och kokade två stycken åt mig. Jag var lite tveksam om jag skulle våga äta två eftersom jag är känslig när det gäller ägg. Med facit i hand så borde jag nöjt mig med ett. Jag blev kanondålig. Hade jordens magsmärtor, mådde illa och kallsvettades som bara den. Till slut släppte det och jag somnade av ren utmattning. Snart ska jag koka mig lite nudelsoppa så jag får i mig någonting. Sambon tänkte satsa på en djupfryst pizza. Matlagningskonsten är på hög nivå idag.

4 kommentarer:

Biggan999 Svart och vitt sa...

Krya på er. Det är inte trevligt att bli deckad i förskylning. Är det bara det och inte flunsan så brukar det ge sig efter 3-4 dagar, Hoppas ni kommer iväg till Sundvall

Cicki sa...

Biggan: Någon flunsa är det nog inte eftersom jag inte har någon feber. Få se om vi kommer iväg. Nu strular SJ. Skit också.

Biggan999 Svart och vitt sa...

Ja är det inte det ena, så är det, det andra sa käringen som blödde näsblod

Cicki sa...

Biggan: Precis. Men SJ löste det ju och förkylningen är på tillbakagång...:-)