måndag 18 januari 2010

Stulen tid

Ibland undrar jag om det sitter någon och tjyvhåller på lite tid som man snott här och där. Sedan säljer man det till högstbjudande. Igår var en sådan dag som bara försvann. Alltså måste ju någon snott tiden av mig. Jag hann ingenting. Och jag förstår ingenting.

Säg inte att jag är ensam om detta fenomen? Jag tror knappast det, eftersom man läser både här och där om bloggare som inte hinner med det dom tänkt sig. Jag undrar vart man vänder sig för att köpa lite extratid? Är det som med knark att man smyger runt något gathörn eller ner på Plattan och smusslar åt en tidstjyv några hundringar och får några minuters extratid tillbaka. Eller sitter det någon hälare i en skum skrubb och säljer tjuvad extratid? Undrar vad extratid kostar i minuten?

Idag lyckades jag i alla fall hålla tidstjuvarna borta. Jag hann nästan allt jag planerat. Kanske inte allt, men det var nog jag som överbokat lite grand.

3 kommentarer:

Biggan999 Svart och vitt sa...

Jaha är det en tidstjuv som är ute och snor tiden. Jag som inbillat mig att det är någon jäkel som oljat in visarna på klockan.

Cicki sa...

Biggan: Det visste du inte, va´.....:-)

Viola sa...

Inte var det jag...för här sticker tiden alltid sin kos utan att be om lov.

Recepten kommer uder dagen...kramkram