måndag 2 november 2009

Dagens oordning

Jag har ganska bra koll på vad jag har för tyger. Värre är att jag aldrig vet vart jag har dem. Jag har försökt att hitta på olika system och de funkar ett tag. Men så händer det något och helt plötsligt står jag där helt förvirrad och vet inte vart jag lagt tyget jag behöver.

Före helgen höll jag på att klippa till tyg till "badrumsförvaring" som jag skulle sy. Eftersom jag har flera olika idéer i huvudet så tänkte jag göra en "provkollektion" i samma tyg och låta er läsare välja vad jag ska satsa på.

Jag sydde klart den första saken i helgen och skulle gå vidare idag. Då hade jag lyckats att slarva bort tygerna jag behövde. Hur gick det till då? Jo, en väninna var hit i lördags. Hon beställde ett stickfodral, så vi skulle se vilka tyger hon ville ha. Dessutom hade hon med sig några lakan som hon tänkte jag kunde använda till foder. Det räckte för att jag skulle hinna med att förlägga några tyger. Vad trött jag blir på mig själv.

Efter ett visst letande så hittade jag tygerna långt ner i en hög där de inte alls skulle ligga. Det kanske är en hustomte som är här och rör om på nätterna eller så är det Elvis som har kattrejs? För det kan ju inte vara jag som är så slarvig, eller.....?

10 kommentarer:

engelsson sa...

Ja hej vad man lyckas tomta till tillvaron..tur du hittade tygerna..jag letar fortfarande efter viktiga papper jag inte kan hitta..kram

Annela sa...

Det var inte snällt att skylla på Elvis =)

KB sa...

På tal om tyg. M och jag har idag varit på vår traditionella julresa till Ikea.Jag vill särskilt påpeka att jag INTE köpte något tyg idag. Detta är historiskt! Det var en person som blev väldigt snopen när jag kom hem!Däremot blev det lite annat smått och gott som jag inte visste om att jag behövde!Det andra M:et kommer att mobba mig!

Kram
KB

Cicki sa...

Engelsson: Det är viktigare att hitta bortsprungna viktiga papper. Fast tygerna har kommit tillrätta...:-)

Annele: Det var elakt av mig. Fy skam på mig.....:-)

KB: Nu blir jag ju nästan lika chockad som jag antar att J blev när du kom hem.....:-). Vi måste till Ikea snart. Jag har lovat A-K att sy nya draperier till hennes hall. Sju meter eller nåt sånt ska sys på längden. Tre våder ska hon ha.

KB sa...

Det är ju "väldigt skoj"att sy sju meter draperier, men vad gör man inte för sina "små"!

Och du,J var chockad. Dock har jag köpt en liten avställningshurts, jag ska ha den vid mitt sybord, som han ska få äran att sätta ihop när han kommer hem från jobbet i em. Då hämtar han sig nog!

Kram

KB

Föresten de sålde enfärgade bomullstyger för 19:- m, jag har köpt det tyget förr inte alls så illa till foder.

Carita sa...

Ville bara komma in och säga, tusen tack till vinsten i tävlingen! VÄskan var ju ritkigt snygg i verkligeheten oxå som på bilden :) TACK!

Ha det fint!

Cicki sa...

Carita: Vad roligt att du blev nöjd. Så glad jag blir då...:-)

Cicki sa...

KB: Jag har också köpt deras enfärgade massor med gånger. De är jättebra till foder och liknande.

Biggan999 Svart och vitt sa...

ja annars är det mor Inga hon kan också ställa till det. Igår morse när jag skulle sätt på TV så fick jag inte igång den. Jag kunde inte förstå vad som hänt, men någon hade stängt av strömen, inte jag och int Rickard jag blev alldeles kall. Spökar det eller vad. Vi har funderat och kommit fram till att nattpatrullen var här, och de stångde TV och släckte fönsterbelysningen i vardagsrummet. De hade tydligen inte fått rapport om att Roger var på sjukhuset

Cicki sa...

Biggan: Jag är nog världens sämsta kompis. Skulle ringt dig hela dagen men inte kommit mig för. Jag är så trött just nu. Ska försöka komma mig för imorgon. Tänker på er jättemycket. Massor av kramar.