tisdag 21 april 2009

Dagens outfit

Det kom en uppmaning från Ulvstrumpa, med hot om vedergällning, att nu får vi inte längre blogga om tankar, böcker eller andra djupa saker. Det är ohippt med filosofi. Nu ska vi blogga om kläder, smink och annat av livets nödvändigheter.

Så här kommer det, dagens outfit: Vit tisha med svart tryck där det står Piretta. Den är trendigt fransig i halsringningen. Jag har sett att det är inne med slitna jeans så nu inför jag även modet med sliten tischa.

På nederdelen av kroppen har jag ett par mycket praktiska byxor. De har många fickor och matrialet är 100% polyamid så när man går och låren gnids mot varandra så uppstår ett lätt svischande ljud. Har jag sagt att jag är kobent?

På fötterna har jag sandaler av märket Scholl. De är mycket slitna och ingådda, precis som modet numera föreskriver.

Som accesoarer sitter glasögonen käckt på näsan och håret är hopsamlat med en svart hårsnodd.

8 kommentarer:

Hilda sa...

ha ha ha , va roligt med en dagens outfit i text. Kram på dej, underbara du!

Christina sa...

Ha ha, jag kunde höra det där svischande ljudet ända hit :)
Själv sitter jag med Peugeotklubbtröja, lätt noppig, svarta långkallingar och raggsockor för det är kallt på stengolvet.
Läsglasögon köpta på en mack och senilsnodd utgör pricken över i.

Cicki sa...

Hilda: Ja vad gör man inte för att roa sina läsare....:-)

Moster Ma sa...

Ha, ha så målande beskrivet att bilden inte behövs - även om varit kul att se!

Le Loup sa...

*försöker förgäves se barsk och allvarlig ut*
Precis så här ska det se ut! Precis vad jag längtat efter att läsa, äntligen ett seriöst inlägg!
Håller du den här stilen så lovar jag att läsa jämt här (fast det gör jag ju ändå.)
Heh, allvarligt talat, underbart målande bild!
Själv kan jag meddela att jag har för dagen en orange tröja som sett sina bästa dagar, ett par jeans (Lindex stretch (den medelålders damens bästa vän) ett par grå nyckelpigstrumpor (just dem är jag särskilt nöjd med) och ett par glasögon som är trendigt lilabågade) :) :)

Cicki sa...

Christina: Visst är vi trendiga hos oss....:-)

Moster Ma: Jag ska nog bespara dig den bildchocken....:-)

Shirouz: Herre (dam) ditt ord är min lag.....:-)

Vi kanske ska börja med det att lägga ut dagens outfit. Vi är ju ett gäng med säxiga (läses säckiga) kläder....:-)

Spader Madame sa...

Låter smashing!

Cicki sa...

Spader: Dödsläckert...:-)