tisdag 17 februari 2009

Utmaning

Jag har blivit utmanad av Ulvstrumpa.

Utmaningen lyder så här:
1. Ta fram en bok som du gillar och som har minst 123 sidor.
2. Slå upp sidan 123
3. Leta efter 5:e meningen.
4. Citera de följande 3 meningarna.
5. Skicka vidare till minst en av dina bokvänner.

Eftersom bokhyllorna här hemma är fyllda av en massa favoritböcker så var jag tvungen att fundera ett tag. Men till slut föll jag för en riktigt "feel-good"-roman. Små citroner gula av Kajsa Ingemarsson. När jag då slår upp sidan 123 och läser från och med rad 5 så står det så här:

"Åh, vilken trevlig fest!" sa Maud och Sven nickade instämmande.
"Tack. Hur går det med datakursen, då?"
"Utmärkt, alldeles utmärkt!"

Nu skickar jag den här utmaningen vidare till:

Absolut Guldkant

Hilda

Klimakteriehäxan

Få se vad de har för spännande i sina hyllor.

3 kommentarer:

Klimakteriehäxan sa...

Hej där!
Ska absolut leta upp en bok, men det blir nog först i morgon.

Spader Madame sa...

Läste just "citronerna" i Thailand och gillade den... Kändes ibland litet förutsägbar, men ändå äkta!

Cicki sa...

Spader: Nu var det ett tag sedan jag läste den men jag minns att jag mådde väldigt bra när jag läst den klart. Den gjorde mig glad.