tisdag 23 september 2008

Svamp igen

Idag har väninnan och jag varit ute och plockat svamp igen. Vi hittade inte lika mycket som sist men jag fyllde korgen i alla fall. Jag har tack och lov hunnit rensat allt ikväll och det känns i ryggen. Så nu har jag trattisarna på torkning, taggsvampar på förvällning i en kastrull och gula kantareller på förvällning i en annan kastrull. Jag hittade även två fina stolta fjällskivlingar. Bildbevis kommer när jag orkar tömma kameran. De stekte jag så vi åt det ikväll till stekta kryddkorvar och stekt potatis.

Just nu är jag inne i en period som känns rätt stressande. Det är så mycket jag vill hinna med. Först har vi svampen. Jag vill plocka mer svamp men inser att jag kanske måste ta det lugnt där för att hinna allt annat. Jag har rotfruktern från lotten som jag måste ta rätt på. Det börjar bli tomt i frysen på bröd. Alltså måste jag baka. Jag har massor med beställningar att göra plus att jag vill sy lite spontant och lägga ut på hemsidan. Och imorgon är det den trevliga månatliga tantlunchen. Vilken tur att man inte jobbar. Det skulle jag aldrig hinna med att göra.....:-)

Inga kommentarer: