tisdag 23 september 2008

Äckliga djur

När jag kom hem från skogen så var det dags att sanera kroppen från smådjur. Jag har varit rätt nonchalant med det eftersom jag brukar klara mig. Men idag fick jag igen för all den nonchalans. När jag klätt av mig för att hoppa in i duschen så bad jag sambon titta på ryggen. Han hittad två fästingar. När jag sedan duschar så hittar jag ytterligare en som krypit in under hängtuttarna och satt där och gonade sig i värmen. Usch och fy för dessa äckeldjur. Jag är inte vaccinerad fast jag borde. Tre stycken på samma gång känns oroande mycket.

Dessutom är jag myggbiten överallt. Jag hade myggdeo med mig men den glömde jag i bilen. Så jag har som band över armarna och händerna där det var öppen hud. Det kliar som f-n!

4 kommentarer:

Spader Madame sa...

Jag säger det igen... akta dig för spenaten...

Cicki sa...

;-)

Anonym sa...

Jag har aldrig sett en fästing i hela mitt liv :-O. Finns de ens häruppe i norr? Jo, det tror jag förresten att de gör, men kanske inte lika mycket som längre söderut? Låter inte som några kul djur i alla fall.
Myggen verkar också ha försvunnit för i år. Fast vi har inte haft någon myggrik sommar överhuvudtaget, tack och lov.

Cicki sa...

Annika: Jag trodde inte det fanns fästingar norr om Dalälven men jag har fått lära mig idag att de börjar dyka upp även i dina hemtrakter. Det är de milda vintrarna som gör att de sprider sig och överlever även norrut.