lördag 27 september 2008

Nya alster och tyger

Nu har jag sytt klart två kuddfodral till sittkuddar. Det är en beställning så nu hoppas jag att beställaren blir nöjd. Jag blev själv sugen på svarta kuddar när jag sydde. Vi får väl se hur jag gör.







De här sockorna har legat ett tag och väntat på att bli fotade. Nu är det gjort och de är även utlagda på hemsidan. I år är det visst väldigt inne med knästrumpor och benvärmare.



Jag lovade dottern för ett tag sedan att fota min fyndtyger från loppisen. Nu äntligen har det blivit gjort. Det här tyget är jag jättekär i. Det är ett äkta 50-tal. Jag ska sy köksgardiner av en del. Vad resten blir får bli en senare fråga.





Detta tyget är jag också väldigt förtjust i. Lite inka-inspirerat. Har lite svårt att tidsbestämma det. 50-,60-eller 70-tal? Någon som vet? Helt klart är i alla fall att det är ett äkta vintage.








3 kommentarer:

Anonym sa...

Har varit här flera gånger nu och beudrat dina tyger och det sista här får mej att tänka på mönster från mormors trasmattor, det känns så bekant och hemtrevligt.

Och helt rätt... långstrumpor ska det vara nu helst över knäna. Och kanske lite mer praktiskt än benvärmarna där man lämnade fötterna i kalla skor, inte så bra. Det här gillar jag verkligen det blir som rejäla sockar och värmer som "benvärmarna" samtidigt.
Hoppas att det här blir en vinter där trenderna gör så att människor klär sig varmt.
Skönt iallafall att det är så populärt med stickat nu.

50-talstyget på bilden (ett fantastiskt loppisfynd!!) tror jag faktiskt fanns ett liknande i vårat kök när jag var liten, fast vitt-gult-svart-grått men med det här typiska köksmönstret, så snyggt! Vilket fynd!

Cicki sa...

Jag är ju galen när det gäller tyger. Antar du är likadan när det gäller garner. Man blir alldeles lycklig i hela kroppen när man hittar något alldeles speciellt....:-)

Spader Madame sa...

Läckert!!