lördag 5 maj 2012

Mallig

Under de gångna åren så är det jag som varit familjens finansminister och som hållit hårt i plånboken. Så sambon är inte så van att hantera pengar, vilket jag varit lite ängslig för nu eftersom jag vet hur det såg ut förr när han shoppade loss.

Idag skulle han åka och uträtta några ärenden. Han fick i uppdrag att stanna till på Willys och köpa lite vitlöksost till matlagningen. När han kom hem berättade han stolt att han stannat till vid fikabrödet, men gått därifrån utan att frestas av någonting.

Det tar sig, sa mordbrännaren. Jag är stolt över min adept.......:-)

2 kommentarer:

AprilSus sa...

Vad härligt! Nu har du bevisat att det faktiskt går att få även gamla hundar att sitta. ;)

Ha det gott, vännen!

Ingabritt - after work sa...

Ja, det gäller att skakpa tillräckligt tydliga hjulspår, sedan rullar det på. Du har gjort ett gott jobb och du har haft en läraktig adept. Grattis till er båda!