måndag 11 april 2011

Förkylningsminne

Nu verkar det i alla fall som att förkylningen och tröttheten håller på att vända. Vi får väl se vad den här dagen ger. Jag måste vara frisk tills på onsdag. Då har jag tvättstuga. Den dagen är sambon på utredning så han kan inte ta över. Torsdag ska jag operera bort en visdomstand. Det har jag vänta på sedan i oktober-november. Jag ska sövas och jag tror inte de gör det om jag är förkyld. Fredag ska jag göra en rektoskopi, så det är verkligen fullt upp den här veckan. Samt att vi får Danmarksfrämmande över påsk så jag måste åtminstone baka lite mer. Slit och släp.....:-)

Ett barndomsminne dök upp under de här sjukdagarna. Det var när jag stoppade en Vicks blå i munnen och kände den där förlösande känslan som sprider sig i både bröst och näsa. Kommer ni ihåg när er mamma smörjde in ert bröst med Vick? Det blev alldeles varmt på bröstet och doften som spred sig, löste upp den värsta nästäppan. Vick insmord på bröstet var rena rama hästkuren. Dessutom luktade det gott. Det tyckte jag i alla fall. Ibland strömmar minnen emot en i de mest märkliga situationerna. Det är kanske blir så när man är äldre. Man har så många minnen att komma ihåg och sortera.

4 kommentarer:

Moster Ma sa...

Tro det eller ej - jag har en burk sparad i mitt badrumsskåp! den luktar ännu lika gott!

Cicki sa...

Moster: Fantastiskt.....:-)

Mångmamma sa...

Åh...minns!
Fast det var pappa som kom med den magiska lilla glasburken!
Minns även nässtiften - av Vicks - att inhalera!
Vart tog de vägen?
Förbjöds de eller?

Cicki sa...

Ja just det, Vicks inhalator. En sådan hade man ju ständigt i fickan. Vet inte varför de försvann.