tisdag 12 april 2011

Sjukbulletin 3

Nu börjar jag bli trött på det här. Kände mig bättre igår, så jag trodde det höll på att vända. Men man ska ju inte ropa hej förrän man är över bäcken, eller inte sälja skinnet förrän björnen är skjuten. Idag känns det sämre igen. Nu börjar tjocksnuvan och huvudet känns som bomull. Men nu orkar jag inte ligga längre, så jag ska ändå försöka göra lite nytta, fast i långsam takt. Annars blir jag galen.

Vi gick en liten promenad igår och det kändes skönt. Ska nog försöka komma ut en kort vända idag också. Det är så frisk och skön luft ute. Nu måste man passa på att samla på mycket ljus. Det borde ju hjälpa mot elaka basilusker.

3 kommentarer:

AprilSus sa...

Alltid tråkigt med bakslag. Krya på dig!

Kramis!

Le Loup sa...

Och så kommer doktor Ulvstrumpa och förmanar och viftar med pekfingret och säger med myndig röst att "Ja, det går bra att vara ute, se bara till att du är feberfri och har varmt på fötterna. Och halsduk! ;)

Cicki sa...

AprilSus: Gissa om jag är less...:-(

Shirouz: Men hallå, så mycket kläder har jag inte ens på mig mitt i vintern. Strumpor avskyr jag och använder endast i nödläge. Halsduk på ifall det är riktigt kallt, annars inte........:-)