måndag 22 februari 2010

Plötsligt så händer det

Ibland måste man berömma dem som sitter i telefoner hela dagarna och tar emot klagomål från folk. Vi fick telefonräkningar från Telenor i slutet på förra veckan. Där upptäckte jag att de tagit betalt för mobilsurf som vi inte beställt. Vi hade fått veta i butiken att de bjöd på gratis mobilsurf i två månader. Inte ett dugg mer berättades.

På räkningarna hade vi blivit debiterade för detta. Så idag ringde jag och hörde mig för hur det kom sig. När jag knappat mig in dit jag skulle, så fick jag veta att det var ca sex minuters väntetid. Där satt jag och ondgjorde mig över att det kommer säkert att ta längre tid att vänta. Men se, där hade jag fel. Jag behövde bara vänta i fyra minuter. Mötes av en väldigt trevlig kvinnlig röst som berättade för mig att man måste säga upp mobilsurfen själv efter dessa två månader. Men det var inget problem nu utan hon plockade bort det direkt på våra räkningar och sa upp det på en gång.

Allt gick lätt som en plätt. Det är klart att jag tackade för vänligt och trevligt bemötande och att hon svarat snabbare än jag förväntade mig. Det kom lite extra glädje i hennes röst när hon tackade för det och sa att det är inte ofta de får beröm. Jag gissar att de för det mesta får höra en massa negativa klagomål. Den här gången var jag nöjd, så äras den som äras bör.

2 kommentarer:

macozaza smycken sa...

Ibland laddar man förgäves. =D
Det hör ju inte till vanligheterna att man blir vänligt bemött i olika kundtjänster längre. Så man ramlar ju nästan baklänges när det händer.

Cicki sa...

Macozaza: De gångerna måste man ju bara berömma dem....:-)