onsdag 25 november 2009

Kontaktsvårigheter

Idag vill ingen prata med oss. Nätet är knas och fungerar bara då och då. Eftersom vi har IP-telefoni så drabbas telefonen också. Redan tidigare var min mobil dålig så jag håller på att titta ut en ny. Nu när vi blev mobilberoende så visade det sig att även sambons mobil håller på att lägga av. Eller rättare sagt så är det batteriet till hans telefon som inte vill längre. Så gammal som den är så är det lika bra att köpa ny mobil som att kosta på ett nytt batteri.

Nu får vi se om jag får iväg det här inlägget medan vi har kontakt med yttervärlden.

7 kommentarer:

Viola sa...

Ja,då är det tur att du i alla fall kan blogga lite,så omvärlden inte trot att du har gått och blivit dryg och högfärdig;-)

Är ni nöjda med Ip-telefoni?
Jag vägrar,för att jag bara hört om allt strul.
Om ett par år kanske

Moster Ma sa...

Det är lugnt, over and out!

Cicki sa...

Viola: Det trodde jag att alla visste att jag är just dryg och högfärdig.....:-)

Det är första gången vi haft något strul och vi har nu haft det i ett halvår. Annars fungerar det perfekt. Vi var också tveksamma i början men är jättenöjda. Det gör stor skillnad prismässigt.

Moster: Jag har fått lite mer sytt istället. Inget ont som inte har något gott med sig.....:-)

Biggan999 Svart och vitt sa...

Jag ringer via comhem. det händer ibland att telefonen kan balla ur. men då fungerar varken TV eller internet. För det mesta så är det stopp på internet,men telefon och TV fungerar. Visst är det prisskillnad 225:- / mån abonnemandsavgiften som man betalar till telia. Samtalsavgifteten låg på 25-30 kr/ mån
Nu betalar jag ungfär samma summa /mån hos comhem, men betalar ingen abonnemangsavgift som 79/ mån
Därför att jag har allt hos comhem.

Cicki sa...

Vi har allt hos Bredbandsbolaget. De har varit bra att ha att göra med. Vi får teleräkning varannan månad och det brukar då ligga på 100-150:- för två månader. En jäkla skillnad mot förut.

annannan sa...

Och jag har inte tagit mig samman förrän nu och tackat för fina fodral som jag är mycket glad över.

Cicki sa...

Anna: Vad roligt att du blev nöjd. Hoppas du hade det skönt när du var här hemma på besök....:-)