lördag 3 oktober 2009

Rakt över disc

Höll på vid symaskinen och längtade efter lite lättlyssnad musik. Slog igång Radio Rix och upptäckte att där satt Clabbe, i bästa Rakt över disc-stil.

Han kör alla gamla godingar med en frenesi så man glömmer att man är 60 och värkbruten. Det är nästan så man längtar till tiden när man satt vid sminkspegeln, med Carmen curlers i det långa håret. Ett glas vitt vin vid sidan om, med den förväntansfulla känslan och längtan om vad danskvällen skulle ge.

Fötterna dansar lite lätt med i musiken och sytråden dansar fram över tyget. Nu blev jag nästan frisk från alla krämpor.

12 kommentarer:

engelsson sa...

Haha du e för go..kan riktigt se dig sitta o steppa vid symaskinen kram på dig

Cicki sa...

Engelsson: Clabbe och så småningom Caroline af Ugglas gjorde att jag blev så inspirerad att plocka fram foton med gamla klänningar från det ljuva 70-talet. Ska nog scanna några av dem och visa hur jag såg ut då, med löshår (eget från början) och byxklännigar med det rätta stuket. Oj så smal jag var. Jag t o m tyckte jag såg bra ut, då alltså......:-)

Ika sa...

HÄRLIGT inlägg!!! musik är underbart, så är det bara!

Christina sa...

Ja, vad vore livet utan musik? Musik känns nästan lika nödvändigt som luft och vatten :)

Det vore himla roligt att få se bilder på dig från 70-talet :) Löshår och byxklänning låter lovande ;)

Cicki sa...

Ika: Jag kan nog inte leva utan musik. Om jag måste välja om att bli döv eller blind så blir jag hellre blind. Ljud överhuvudtaget är viktigt för mig.

Christina: Kan bara hålla med. M ska få scanna bilderna. Tyvärr är de tagna med en Instamatickamera så kvaliteten är väl som den är....:-)

Christina sa...

Instamatic-foton är underbara, ger precis rätt tidskänsla :)

Viola sa...

En stor kram och ett jättetack för din kloka rad i går...
Som jag idag har bloggat om.

http://lillaviola.blogg.se/2009/october/bullsondag.html

Spader Madame sa...

Gillade också Clabbes 80-tal, med rakt över disk... Du har rätt, musik är viktigt.Esset och jag gillar inte riktigt samma, men det gör inget, när han sjunger dansband för mig blir jag mjuk i knäna!

Lisette sa...

Heja på! Jag kan också se dig sitta där och stoldansa! Skönt att du mår bättre nu också. Ta dig ett glas vin och njut rejält av dagen om den är lite bättre än andra taskiga dagar.

Cicki sa...

Christina: Helt klart tidsmässigt korrekt....:-)

Viola: Som du såg i min kommentar så har jag utsett mig till din egen hälsopolis....:-)

Spader: Sambon och jag delar inte heller alla musiksmaker. Blues och rock gillar vi bägge två men han gillar punk, vilket jag inte är så förtjust i och jag gillar country vilket han inte tycker är någon jättehöjdare. Men det berikar helt klart att man lyssnar på varandras favoritmusik.

Lisette: Stolsdansar gör jag ofta eftersom jag älskar rytmer. Vin säger jag aldrig nejtack till....:-)

Ulla sa...

Jag hörde talas om redan i våras att Clabbe skulle komma tillbaka. Det jag förundras över är att jag tycker att han låter likadant som på 80-talet

Cicki sa...

Ulla: Välkommen hit. Jag tror det är första gången jag ser dig....:-)

Visst var han sig lik och i stort sett samma sköna musik med lite nya inslag. Ska nog vika en del av lördagkvällarna till honom i fortsättningen.