måndag 28 september 2009

En liten och en stor

Den här helgen har jag inte gjort många knop. Blev oerhört dränerad på energi av ungdomarnas flytt och en annans sak som hände på fredagen, en sak som gjorde mig väldigt ledsen. Jag är ändå glad att jag kom ut i svampskogen. Sådana dagar får man ta till vara på nu. Efter att ha rensat all svamp och lagt på tork så har jag mest vilat de här dagarna. Jag har inte orkat mer än så. Plus att jag har haft fruktansvärt ont. Glömde till och med att ta kvällsmedicinen i lördags. Det gjorde inte saken bättre.

Men jag tog mig i kragen en stund igår i alla fall och sydde klart en necessär. Den var nästan klar så det var bara de där sista sömmarna som skulle åtgärdas. Beställaren fastnade för en mindre sminkväska som jag gjort tidigare och ville ha den kompletterad med en större modell. Nu ska den få flytta in i ett hem, som härifrån sett ligger en så där tio-tolv mil lite åt sydväst.

14 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Hej
visst är man korkad när man har ont, glömma medecinen så där, jag har gjorte massor med gånger också, de är nästan så man skäms
=)

Ha de gott på dej och njut av hösten från insidan ett tag.
Eva.

Cicki sa...

Eva: Ibland är man bara så korkad. Det känns i alla fall bättre idag. Har fått sova ordentligt inatt.

Ha det gott du också. Här på ostkusten har vi ett ljuvligt höstväder.

KB sa...

Här i södern också. Det doftar så gott ifrån skogen. Vi är glada att ha skog inpå dörrarna. Just nu så börjar det blåsa rättså ampert, men solen försöker i alla fall lite.

Hoppas värken har "lagt sig", värken är ett gissel, särskilt när vädret skiftar.Jag brukar ofta glömma ta värktablett på kvällen, dock ej igårkväll, så idag har det faktiskt blivit något uträttat.

Kram från

KB

KB sa...

Glömde säga att dina necessärer är såå snygga. Hur sjutton får du stygnen så jämna och fina. Min "nya" maskin är inte så superduper på snygga stygn som jag trodde. Husqvarnamaskinerna är inte längre vad de har varit. Det KAN jag intyga.

KB

Cicki sa...

KB: Vi har väl inte direkt skogen inpå knutarna men det är ett rätt naturskönt område för att vara höghusbebyggelse.

Hur jag får stygnen jämna och fina? Menar du raka när jag quiltar? Jag har en typ av mått som jag skruvar fast på pressarfoten. Sedan styr jag efter den.

Cina sa...

Nämen titta där!!!! Så fina ju! JA! De ska få flytta hem till mig!
Hoppas du mår bättre nu!
Varm kram!

Cicki sa...

Cina: Tack det känns lite bättre nu. Har fått sova ordentligt inatt. Det behövdes. Hoppas din migrän har släppt. Får jag bara din adress så skickar jag iväg dem. Kram

Christina sa...

Ah, så snygga! Gud vad du är duktig på att sy!

Cicki sa...

Christina: Å du är duktig att teckna. Det är tur att vi har olika färdigheter.....:-)

Spader Madame sa...

De där ledsen-sakerna är skit coh visst händer det att man glömmer bort viktiga saker då! Skickar en kram, världens raraste Cicki!

Le Loup sa...

Hoppas du mår bättre snart, görsnygga necessärer minsann!

Cicki sa...

Spader: Det börjar kännas bättre. Jag tänker inte på det hela tiden. Det som hänt är att jag blivit påhoppad av en närstående. Ett väldigt orättvist och osant påhopp, som ett knivstick i ryggen.

Shirouz: Det börjar kännas bättre. De blev väldigt snygga, tycker jag själv också.

Anonym sa...

Så snygga nessar du syr...:)

Cicki sa...

Sygalen: Det gör ju du också. De var så himla fina, dina rosa necessärer med snygga broderier. Kollade och njöt och glömde skriva kommentar.....:-)