tisdag 20 oktober 2009

Ibland har man flyt

Idag har vi kört pensionärsrejset per buss. Vi har alltså varit på Willys och handlat. Dit gick det som vanligt, det vill säga bra. Vi shoppade loss ganska ordentligt eftersom pension ramlade in igår. Men vi måste ju hela tiden tänka på att vi ska klara av att bära det och dra i "Dramaten". När vi kommer ut efter genomförd shopping så svänger bussen precis in på hållplatsen. Det är en bit att gå över Willys parkering och dessutom att korsa en gata. Så jag säger till sambon att vi får väl vänta på nästa buss. Men det kände inte så bra eftersom de går bara en gång i halvtimmen därifrån. Men så ser jag att en massa människor har kassar och grejer, så det tar tid för bussen. Jag börjar springa och sambon kommer efter. Som tur var så såg chauffören oss och väntar, som en snäll chaufför ska göra.

När vi kommer fram till busstation nere på stan, så ser jag att alla bussar är på väg att åka därifrån och jag ser också på klockan att vi måste ha missat bussen som går hemåt. Men det kändes inte lika katastrofalt eftersom de går en gång i kvarten. När vi tittar mot hållplatsen så är det fullt med folk där och vår buss svänger precis in. Den var också försenad! Så vi hann med den. Dessutom hade vi handlat så snabbt så vi lyckades åka hem på samma biljett. Ibland har man flyt.

Man säger ju att när man har sånt där flyt så ska man köpa en lott. Det hade vi redan gjort, inne på Willys. När vi kom hem så skrapade vi dem och hade vunnit 75:-. Det är också pengar, tre nya lotter om inte annat. Sammantaget så har dagen så här långt varit ganska bra.

13 kommentarer:

madde sa...

Haha ibland har man allt bra flyt=) Inte som jag hade oflyt häromdagen! Skönt! Hoppas de nya lotterna ger högre vinst! Kommer det några bilder på Melina och er? =P

Cicki sa...

Madde: Det kommer bilder. Lugn i stormen.....:-)

Anonym sa...

Låter som en riktigt bra dag! Hoppas kvällen blev bra också :-).

Cina sa...

En bra dag! Det är skönt med dem!
Kram!

Pärlmudden sa...

wow, vilken turdag! den var er väl förunnat!
KRAM

Christina sa...

Gratulerar till en bra dag med flyt! Fler så'na tack!

Cicki sa...

Alla: Visst behövs det en turdag då och då.....:-)

Camilla sa...

Ja, det var verkligen flyt i kubik. Bäst att passa på att njuta för man vet ju att rätt som det är så kommer den där dagen då allt jävlas.
Hoppas att den här dagen också varit bra.
/Camilla

Cicki sa...

Camilla: Oftast är det ju tvärtom. Oflyt alltså....:-)

Lisette sa...

Ha det bra resten av da'n också! Köpte du tre nya lotter? Du skulle kanske köpt en flaska vin i stället ;) De där tre sista brukar "gå ut med noll" åtminstone för min del.

Hannele sa...

En kvart är väl ingenting :)
Kul med vinsten.

Cicki sa...

Lisette: Idag har det varit tvättstuga med allt vad det innebär så jag har inte ens hunnit tänka på lotter. Chansar nog ändå på nya lotter....:-)

Hannele: Nej, det är ju inte det. Det förundrade mig alltid att stockholmarna är så dåliga på att vänta. Jag som kommer från landet är van med en buss i timmen, typ.....:-)

Lisette sa...

OK. "Plötsligt händer det....." Lycka till.