lördag 29 augusti 2009

Ihopnålad

Igår när jag var på tygaffären och köpte tryckknappar så köpte jag även knappnålar med färgglada nålhuvuden. Då berättade ägarinnan att hon levererat en hel hög med likadana till Karolinska. De skulle användas till att nåla ihop efter operationer. Det är tydligen det senaste inom kirurgin. Vissa sår nålar man istället för att sy eller häfta ihop. Det är väl bara att hoppas att de inte glömmer kvar någon nål. Rätt som det är så kanske man ser någon med en röd eller gul plupp i ett gammalt ärr. En ny form av kroppsbesmyckning!

6 kommentarer:

EVA / whiskyochchampagne sa...

Hehe ! Jag har rätt så mååånga nålar...kanske las vill låna ?!

Läste att du var nöjd med spikmattan ! Har funderat på att skaffa en jag med...kanske man skulle våga :)

Ha en fin lördag vännen !

***
KRAAAM EVA

Biggan999 Svart och vitt sa...

Färggranna nålar istället för de där hemska klammerna de använder och som det blir världens fulaste är efter. Då väljer jag nålarna. Men mitt stora långa ärr på magen är jag nöjd med, hade aldrig räknat med att det skulle bli så tunt och fint ett par mm bara. Men det är de där hemska plattorna de lade på båda sidorna om magen och pressade ihop det hela med som var pricken över i:et

Cicki sa...

Eva: Du kan ju höra med dem....:-)

Jag är jättenöjd med spikmattan. Nu har de ju även gått ner i pris lite så jag tycker helt klart du ska investera i en.

Biggan: Man funderar ju när det är vanliga knappnålar de ska använda. Det hade varit en läkare där och tittat efter vad han ville ha.

Skönt att du är nöjd med magärret. Jag har ju tack och lov klarat mig från sånt. Än så länge är kanske bäst att tillägga.

Trebarnsmamman sa...

Haha, nya varianten av piercing...kanske något att testa för den snåle ;)

KB sa...

Kanske ett nytt sätt att "effektivisera" vården, man blir onekligen lite misstänksam...

Ha en mysig helg!

Kram
KB

Cicki sa...

Trebarnsmamman: Det kanske behövs i dessa besparingstider....:-)

KB: Det är ju tur att man inte blir ihopsydd med maskin.....:-)

Å vad trevligt vi hade det igår kväll. Cicki blev på pickalurven....:-)