lördag 29 augusti 2009

Lite smått och gott

Igår inhandlades en "dramat" för att spara på våra armar och ryggar när vi handlar. Glada i hågen tog vi bussen ner på stan där vi köpte tryckknappar och vin. Vidare med buss till Willys för den traditionella veckohandlingen. Döm om vår förtjusning när vi träffade promenadväninnan där. Det blev skjuts hem ända fram till porten.

Idag är det inplanerat en femtioårsuppvaktning. Eftersom jag i vanliga fall larvar runt i t-shirt och säckiga hemmabrallor så är det alltid kul att få klä upp sig. Att sätta upp håret, sminka sig och sätta på sig den där fina tunikan som jag fyndade när dottern och jag gjorde Uppsala. Att vi får skjuts både fram och tillbaka till festen gör ju inte saken sämre.

Jag känner på mig att det blir en bra dag idag.

2 kommentarer:

Biggan999 Svart och vitt sa...

Ibland har man mer än tur. Önskar er en underbar 50-årsuppvaktning. Ni behöver en fest som avkoppling, så njut nu ordentligt

Cicki sa...

Har just målat och fräschat till mig och väntar på skjutsen. Det ska bli kul att komma ut lite. Ha det skönt ni också, både du och Roger.