onsdag 26 augusti 2009

Helt bekymmerslös

I nästa liv tror jag att jag ska bli katt. Tänk att få sova så här bekymmerslöst, inte behöva fundera över annat än mat och sova. Vill man ha lite kärlek så tittar man bedjande på husse eller matte som tar upp en i knäet och kliar en på magen. Vilket underbart liv!

Fast jag ska nog inte klaga jag heller. Visserligen var promenadvännen tvungen att ställa in igår, men jag fick med mig sambon ut, så det blev en promenad i alla fall. Sedan sydde jag klar en väska som var ett kul projekt. Det är en ung beställare, så jag vet inte än om den får godkänt. Vi får väl se. Bilder kommer så småningom.

Idag har väninnan U varit hit och fikat. Det finns alltid mycket att prata om. Idag blev det mycket släktforskning diskuterat, eftersom både jag och hon och våra respektive är intresserade av det ämnet.

Nu håller jag på att sy mobilfodral. Det har jag inte gjort förut, men det har efterfrågats så jag tänkte försöka mig på det. Bilder kommer på det också, så småningom.

Nu ska jag nog göra som Elvis, lägga mig på lapptäcket en stund.

10 kommentarer:

Moster Ma sa...

... eller hoppa upp i någons knä och bli kliad på magen?

Cicki sa...

Moster: Precis....:-)

Madde sa...

Han e så himla vacker lilla Elvis=)

Cicki sa...

Madde: Han är ju det.

Annela sa...

Är det Elvis? Katten som gillar att duscha?? Han är ju jättegosig!

Cicki sa...

Annela: Detta är Elvis, vår pojkspoling och baby....:-) Det är inte han som gillar att duscha. Det är gammelfarbrorn Totte som är så knäpp....:-)

KB sa...

Va fin han är lille Elvis, och tänk vad mysigt det är att ligga på ditt nya fina överkast!

Kram

KB

Cicki sa...

KB: Han är verkligen fin. Du ska se vilken muskulös kropp han har när han springer sina träningsrundor mellan köket och kontoret....:-)

Cina sa...

BRA jobbat, att du gick fast kompisen fick förhinder! Du är på G ju! Varm kram!

Cicki sa...

Cina: Nu kommer jag dessutom från vattengympan. Min kropp får väl en chock av all träning....:-)