tisdag 11 augusti 2009

Baddräktsbekymmer

Den 25 augusti börjar vattengympan igen. Ett stycke baddräkt måste inhandlas till dess. Så fort jag har varit in på en butik så har även baddräktshyllan fått sig en koll. Men inget har ens varit värt att prova.

I lördags sprang dottern och jag Uppsala runt och letade aktivt. Men ingen baddräkt föll på läppen, i alla fall inte när den satt på kroppen, eller när man tittade på prislappen.

Idag har det i alla fall blivit ett köp. Men man blir ju deprimerad, näst intill äcklad, när man måste gå upp en storlek och dessutom ser i en spegel hur man egentligen ser ut. Undrar hur det gick till egentligen. Sambon träffade en relativt smal kvinna för tio år sedan. Numera bor han ihop med ett fläskberg. Tack och lov säger han att han är nöjd ändå.

Han har inte stora krav!

12 kommentarer:

Madde sa...

Ja men i en sann kärleks ögon är man ändå det vackraste som finns! =)

Cicki sa...

Madde: Det är väl så. Men just nu är jag jäkligt trött på hur min kropp ser ut.

Camilla sa...

Jag tror att han har höga krav, men på insidan. Han har träfat en glad, trevlig och klok kvinna. Det är väl inte konstigt att han gillar dig.

Klimakteriehäxan sa...

Jo att köpa baddräkt är sällan en humörhöjare. Desto bättre då att din karl är av det positiva slaget! Jag hade nog tur, som du sa.

Smycka sa...

*skrattar för mig själv framför datorn* Du ela för go!!! =oD Att se sig själv i spegeln med eller utan baddräkt är ingen höjdare för mig heller! Tur ela då att man har en underbar karl! Karmar om dig riktigt ordentligt!!! =o)

engelsson sa...

Mennnn då..nu marscherar du bums till spegeln o kråmar dig belåtet..så det så...marschhh kram

Biggan999 Svart och vitt sa...

Han lagar på tok för god och näringsrik mat, så inte är det ditt fel att du blivit rundare om baken

Cicki sa...

Camilla: Han har börjat använda glasögon så han är kanske lite svagsynt, dock en svagsint...:-)

K-häxan: Det stör mig lite att jag vet minst två till på badet som kommer ha likadan baddräkt som jag. Är man fåfäng eller är man fåfäng....:-)

Du hade verkligen tur när du hittade din på rea.

Smycka: Det är väl bara att göra som vanligt, ta det med en klackspark....:-)

Engelsson: Lyder genast order...:-)

Biggan: Ja, han är ju en mästare bakom grytorna. Jag skyller på medicineländena.....:-)

Christina sa...

Att prova baddräkt är bland det värsta man kan utsätta sitt ego för ;)
Varför är alla provhytter för små och dessutom utrustade med hissbelysning???? Man ser mer ut som ett vattenlik än en sjönymf.
Man ser aldrig så gräslig ut som just i en provhytt-spegel. Vill de inte sälja?

Spader Madame sa...

Du är en goding...så är det bara! YUP!

Cicki sa...

Christina: Vattenlik var en bra beskrivning....:-)

Spader: Puss på´re.....:-)

Christina sa...

Med anledning av ditt inlägg så letade jag och hittade en skämtteckning som jag gjorde för många herrans år sedan. Nu har jag lagt ut den och länkat till dig :)