söndag 12 april 2009

Påskafton

Sonen och jag var tvungna att ge oss ner på stan idag för att laga hans glasögon. Det var snabbt gjort. Sedan ville han ha mamma med sig som smakråd för han ville köpa en randig tröja. Först var vi på Brothers,men där kostade en vanlig yngklig tröja skjortan. (Oj så fyndigt det där blev) Vi knallade vidare för att kolla hos Dressman. De hade en ställning utanför med kavajer för 300:-. Det var ju billigt så vi började titta. Vi hittade en jättefin mörkt blå kavaj i smalrandig tunn manchester plus en mer tradionell kavaj. Vi tog med oss dem in för provning. Det är första gången jag utlöst ett butikslarm. Grejen var ju bara att jag tog med mig varor utifrån och in, så det var förlåtligt. Bägge kavajerna satt snyggt. men den blå, som var var finast, kunde han inte knäppa över magen. Men den satt snyggt för övrigt. Efter lite provande och rådslag med expediten så blev det den blå i alla fall. Den var ungdomligast i modellen. Nu har han en fin kavaj till begravningen. Han fyndade även två jättefina skjortor.

När vi kom hem så fick sambon sätta igång att prova det som var planerat att han skulle ha på begravningen. Ingenting passade. Så imorgon är det nödvändigt med ytterligare ett besök på Dressman. Som gammalt affärsbiträde gillar jag inte att handla på söndagar, men eftersom dessa priser bara skulle gälla över påsken, samt att begravningen är på onsdag, så måste vi passa på. Även om det inte är lika strikt med kläder numera på en begravning, så vill man ju ändå vara snyggt klädd.

För övrigt har vi ätit en god påskbuffé och tittat på bägge Arnfilmerna. Nu är det snart dags för sängen.

Inga kommentarer: