onsdag 25 april 2012

Född fel årtionde

Ikväll när jag såg Elsa Billgren inreda en lägenhet, så berättade jag för sambon att jag som ung haft drömmar om att bli inredningsdesigner, eller inredningsarkitekt som man sa på den tiden. Jag älskade att styla och hålla på. Men mamma och pappa hade andra drömmar för sin äldsta dotter. På den tiden fick man inte tänka så mycket själv.

Nu blev det ju inte ens en "färdiggådd" grundskola, på grund av alla flyttar. När jag väl fixade den biten i vuxen ålder, så var det inte att tänka på högskolestudier med två småbarn hemma, varav den ena hade sina svårigheter med allt vad det innebar.

Men jag kände mig lite ledsen ikväll över att jag aldrig fick förverkliga de konstnärliga drömmarna. Det är väl det jag gör vid symaskinen numera. Det funkar ju rätt bra att vara självlärd också.

Inga kommentarer: