fredag 28 oktober 2011

Award

Jag har fått en award av Anybody som häckar på Anybody´s place. Man ska börja med att länka till den man fått awarden av. Det har jag gjort nu.

1. När ingen ser eller hör mig ..
 ..så sjunger jag, högt och ljudligt. Det händer också att jag tar ett eller annat danssteg. Ibland glömmer jag bort att jag inte är ensam utan sjunger ändå. Som i somras när jag satt i sonens kök och sydde gardiner....och sjöng. Då frågade min son sin syster om hon trodde jag mådde dåligt.

2. Jag går aldrig hemifrån utan .. nycklar. Man måste låsa vår dörr från utsidan. Det är bra, annars skulle jag helt säkert låsa mig ute. Om jag har tagit minnet med mig, så tar jag för det mesta även med mig mobilen och handväskan. Men det är inte alltid jag kommer ihåg det.

3. Min blogg heter som den gör för att jag .. Det känns som att jag svarat på denna fråga tidigare. OK, jag drar det igen. Jag hade funderat på att börja blogga ett tag, men inte kommit till skott. Så fick jag en ingivelse att jag ville testa hur mina hemmasydda saker skulle tas emot. Jag var inne på att skaffa en hemsida att sälja på, men kände mig väldigt osäker. Därför kändes en blogg som ett bra startverktyg. Självklart fick bloggen heta som det jag valt som "firmanamn".
4. Om jag vågade skulle jag ..? Det är inget jag kommer på så där spontant. Jag har nog utmanat väldigt mycket i mina dagar. Efter skilsmässan gjorde jag en hel del galna grejer. Jag testade bergsklättring, att gå på glödande kol, krypa i grottor och så vidare. Så rent äventyrsmässigt känner jag mig rätt nöjd. Jo, om jag vågade skulle jag vilja jobba med hemlösa för att försöka förändra deras situation. Risken är att jag skulle engagera mig så hårt att jag inte klarade av det själv. 
 
5. Om tio år kommer jag att .. förhoppningsvis inte vara sämre i kroppen än nu. Självklart hoppas jag också att jag är vid liv om tio år. Om jag får önska riktigt hur det skulle se ut om tio år så skulle jag vilja bo på Sicilien under vinterhalvåret och sommarhalvåret i Sverige. Cicki Design skulle vara ett känt designermärke, så det skulle förverkliga mina och sambon drömmar.


Nu skickar jag den här uppmaningen vidare. Jag är inte speciellt förtjust i sådana här saker så jag tycker att den som känner sig manad får besvara. Länka dock gärna till mig i så fall.

1 kommentar:

Samtal från min trädgård sa...

Spännande att läsa om dig, men jag är inte speciellt förtjust i awards heller, känns väldigt stressande att svara på dem.