lördag 2 juli 2011

Vilken natt!

Nu ska ni inte tro att det blir något berättelse från mitt och sambons sexliv. Snarare tvärtom, för något sånt orkar man inte hålla på med i denna värme.

Inatt var det fruktansvärt varm, kvavt och klibbigt. Så mycket att vi kunde inte sova. Sambon gav upp det här med sömn på ett tidigt stadium , men jag kämpade på. Tills jag var tvungen att ge upp. Ut på balkongen i ett antal omgångar. Halv sex stod jag och plockade ur diskmaskinen. När jag ändå inte kunde sova så kunde jag ju göra lite nytta istället, tänkte jag.

Jag somnade i alla fall, till slut och sov ca fyra timmar. Sambon har inte sovit alls. Han har ju sömnproblem i vanliga fall. De blir inte bättre av denna värme.

Trots sömnbrist så gav vi oss glatt iväg på ännu en loppisrunda. Jag har vänt och vridit på det här med glasskål, glasskål och spargris. Jag har önskat mig dem, medan jag i nästa andetag känt att det är onödigt när man inte har så mycket pengar. Till slut bestämde sambon att vi skulle köpa grejerna, eftersom jag önskade mig dem.

Nu har vi gjort det, plus att det blev ytterligare två böcker (en åt oss var), några dragkedjor och ett par nästan oanvända tygskor till mig. Vi smet in på en annan loppis också, som inte var öppen i torsdags. Naturligtvis hittade jag ett fat där också, i samma mönster som spargrisen.

Sambon brukar reta mig att jag har ingen riktig samlargen. Men det har jag. Skillnaden mellan han och mig är att han är en gourmand, medan jag är en gourmet!

En kul grej var att det skramlade i spargrisen. Vi trodde att det kunde vara några kopparmynt, men det var faktiskt 3 € och ett indiskt mynt. Så grisen betalade nästan sig själv.....:-)

Bilder kommer senare. Först måste jag göra några rockader här hemma. Måste nog också plocka undan lite prydnadssaker.

Inga kommentarer: